Foto: Publicitātes foto

"Scania Latvia" nodevusi Baltijā pirmās ar sašķidrinātās dabasgāzes (LNG (Liquefied Natural Gas)) sistēmu darbināmās "Scania" kravas automašīnas, neskatoties uz to, ka Latvijā vēl nav atvērtas sašķidrinātās biogāzes uzpildes stacijas. Ar papildu drošības elementiem aprīkotos auto iegādājās "Scania" sadarbības partneris SIA "Dinotrans", un tie galvenokārt brauks pa Skandināvijas ceļiem.

Lēmumu papildināt savu autoparku ar sašķidrinātās dabasgāzes kravas automašīnām SIA "Dinotrans" pārstāvji pieņēma kopā ar konsultāciju uzņēmumu "Capable", lai apmierinātu augošās tirgus prasības nodrošināt ilgtspējīga transporta risinājumus. Turklāt vairākās valstīs, kurās darbojas šis transporta uzņēmums, ir vērienīgi plāni biogāzes ražošanas un infrastruktūras paplašināšanai.

Konsultāciju uzņēmuma pārstāvis Pērs Ēriks Esterlunds norāda: "Šķērslis jaunām atjaunojamām tehnoloģijām ir infrastruktūras trūkums Eiropas Savienībā un jo īpaši Baltijas valstīs. Bet uzdrīkstēšanās iegādāties ar alternatīvajiem degvielas motoriem aprīkotas kravas automašīnas investoriem dod signālu ieguldīt biogāzes uzpildīšanas un ražošanas iekārtu infrastruktūras uzlabošanai".

Šīs ir pirmās pārdotās LNG kravas automašīnas Baltijā, bet Skandināvijā transporta uzņēmumi jau ir novērtējuši šo videi draudzīgo risinājumu izmantošanas priekšrocības, jo ziemeļu valstīs novērojama pieaugoša tendence, piemēram, ja 2017. gadā Zviedrijā kopumā tika iegādātas 50 ar LNG motoru aprīkotas kravas automašīnas, tad 2018. gadā to skaits pieauga jau līdz 100 vienībām.

Biodegvielu izmantošana iekšdedzes dzinējos ir labākā īstermiņā īstenojamā iespēja, lai panāktu CO2 izmešu un citu bīstamu emisiju samazināšanu. Tomēr ilgtermiņā (15-20 gadu laikā) lielāko daļu veidos elektriskie transportlīdzekļi.

Ar biodegvielas dzinējiem 2050. gadā varētu būt aprīkoti viena piektdaļa no visiem transportlīdzekļiem. Ar sašķidrinātās dabasgāzes sistēmu darbināmās "Scania" kravas automašīnas var nobraukt līdz pat 1100 kilometriem, un tās ievērojami saudzē vidi, salīdzinot ar dīzeļdzinējiem aprīkotas kravas automašīnas, jo sašķidrinātās dabasgāzes dzinēji rada mazāk kaitīgo izmešu daļiņu nekā dīzeļdzinēji.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!