Foto: EPA/Scanpix/LETA

Pasaulē lielākā autoražotāja "Toyota" vadītājs Akio Tojoda paziņojis, ka ap elektromobiļiem ir sacelts "pārlieks haips". Japānas autoražotāju asociācijas konferencē viņš norādīja, ka automobiļu pāreja uz elektroenerģiju būs daudz sarežģītāka un dārgāka, nekā šobrīd tiek pieļauts, vēsta "The Wall Street Journal".

Pēc Tojodas vārdiem, visa Japāna vasarā paliktu bez elektrības, ja visi šobrīd tās teritorijā esošie automobiļi darbotos ar elektroenerģiju. Infrastruktūra, kas nepieciešama gigantiskā "zaļā" autoparka uzturēšanai, Japānā izmaksātu 14 līdz 37 triljonus jenu (111 līdz 292 miljardus eiro). "Vai politiķi to saprot, kad piedāvā atbrīvoties no visiem iekšdedzes dzinēja automobiļiem? Šāds plāns pilnībā iznīcinās autobūvi un likvidēs miljoniem darbavietu," skaidroja Tojoda.

"Toyota" ražotāja vadītājs uzsvēra, ka Japāna "pārāk steidzas" ar iekšdedzes dzinēja automobiļu aizliegumu. Japānas valdība šobrīd iecerējusi, ka drīz pēc 2030. gada valstī pilnībā aizliegs tirgot jaunus automobiļus ar benzīna vai dīzeļa motoru. Tādējādi Japānas tirgū drīkstēs iegādāties vai nu hibrīdus, vai simtprocentīgi elektriskus automobiļus. Līdzīgu aizliegumu plāno ieviest arī Lielbritānija, Vācija, Kanāda un Norvēģija, kā arī Kalifornijas štats.

Tāpat Tojoda kritizēja tos, kuri ekoloģiju uzskata kā elektromobiļu galveno priekšrocību. Viņš norāda, ka Japānā vairums elektroenerģijas tiek iegūts, dedzinot ogles un dabasgāzi – šādas ražošanas paplašināšana diez vai ļaušot samazināt CO2 izmešus atmosfērā.

Tāpat elektromobiļi vidējam patērētājam var izrādīties neaizsniedzams "zieds kalna virsotnē", izteicās Tojoda, lietojot japāņu sakāmvārdu.

Neskatoties uz pasaulē lielākā autoražotāja vadītāja izteikumiem, "Toyota", tāpat kā citi lielākie autoražotāji, pakāpeniski gatavojas pāriet "zaļajā" nākotnē. Nākamgad "Toyota" prezentēs simtprocentīgi elektriska automobiļa prototipu, kura sniedzamība būs 500 kilometri, bet akumulatora uzlāde no nulles līdz 100 procentiem aizņems vien 10 minūtes. Turklāt "Toyota" gatavo sešus jaunus elektromobiļus uz "e-TNGA" platformas – četrus apvidniekus, no kuriem mazākais būs izstrādāts sadarbībā ar "Suzuki", kā arī sedanu un mikroautobusu.

Iepriekš pret iekšdedzes dzinēju automobiļu aizliegumu izteicās arī "Honda" viceprezidents Jans Hauels, kurš kritizēja Lielbritānijas valdības plānus ar laiku valstī ļaut tirgot tikai elektromobiļus. Viņš norādīja, ka atļauja tirgot tikai elektromobiļus liegs vienu no galvenajām cilvēktiesībām – izvēles brīvību.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!