Foto: Unsplash

Plašs viltus dizaineru veikalu tīkls, kas šķietami darbojas no Ķīnas, apkrāpis vairāk nekā 800 000 cilvēku Eiropā un ASV, izvilinot norēķinu karšu datus un citus personas datus, raksta "The Guardian".

Izdevumu "The Guardian", "Die Zeit" un "Le Monde" veiktā starptautiskā izmeklēšana sniedz ieskatu tajā, ko Apvienotās Karalistes "Chartered Trading Standards Institute" ir aprakstījis kā vienu no lielākajām šāda veida krāpniecībām, izveidojot 76 000 viltus vietņu.

Viltus veikalu tīkla esamību atklāja Vācijas kiberdrošības konsultāciju uzņēmums "Security Research Labs" (SR Labs), kas ieguva vairākus gigabaitus datu un kopīgoja tos ar "Die Zeit". Kā liecina izpēte, šīs krāpnieciskās sistēmas centrs ir Fudzjaņas province Ķīnā.

Darbojoties plašā mērogā, krāpnieku puses programmētāji ir izveidojuši desmitiem tūkstošu viltotu interneta veikalu, kas piedāvā "Dior", "Nike", "Lacoste", "Hugo Boss", "Versace", "Prada" un citu dārgu zīmolu preces ar lielām atlaidēm.

Žurnālistu un IT ekspertu analizēto datu klāsts liecina, ka krāpnieku darbības ir ļoti organizētas, tehniski pārdomātas un aizvien turpinās.

Tīmekļa vietnes, kas publicētas vairākās valodās, sākot no angļu līdz vācu, franču, spāņu, zviedru un itāļu valodai, visdrīzāk izveidotas, lai apkrāptu pircējus un izvilinātu sensitīvus personas datus. Mājaslapu nosaukumi gan publikācijā nav atklāti, lai tos nepopularizētu tālāk.

Tomēr šīm vietnēm nav nekādas saistības ar zīmoliem, kurus tās it kā pārdod. Vairumā gadījumu pircēji, kuri veikuši maksājumus, sacīja, ka nav saņēmuši preces.

Kā "The Guardian" stāsta kāda pircēja, viņa meklējusi "Google" konkrētas kompānijas rokassomiņu, un pēkšņi parādījusies šī lapa, piedāvājot 50% atlaidi 200 eiro vērtajai somiņai. Viņa pasūtījusi vēl citas preces, taču neko nav saņēmusi. Citi pircēji pasūtīto preču vietā saņēmuši citas preces, bet vēl daļai maksājums nav aizgājis, jo banka paspējusi šos maksājumus apturēt.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!