Foto: AFI
Valdība ceturtdien slēgtā ārkārtas sēdē par situāciju nacionālajā lidsabiedrībā "airBaltic" aptuveni pēc divu stundu ilgām sarunām kārtējo reizi konkrētus lēmumus nepieņēma, jo privātais mazākuma akcionārs "Baltijas Aviācijas sistēmām" joprojām nav iesniedzis visu tam prasīto informāciju.

Tas izriet no premjera Valda Dombrovsa (V) teiktā preses konferencē pēc valdības sēdes. Viņš sacīja, ka valdība slēgtajā sēdē vērtēja saņemto informāciju par kompānijas pieteikto tiesiskās aizsardzības procesu un uzņēmuma tālāko darbību, ja pieteikumu apstiprinās un tiks sākta tiesiskās aizsardzības procedūra, par kuru būs jāvienojas kreditoriem.

Vienlaikus Satiksmes ministrijai un valdības finanšu konsultantam "Prudentia" uzdots turpināt sarunas par proporcionālu aviokompānijas pamatkapitāla palielināšanu, arī, ja uzsāks tiesiskās aizsardzības procesu. Šis risinājums joprojām tiek uzskatīts par primāro lidsabiedrības glābšanas ceļu, valstij un privātajam akcionāram ieguldot pamatkapitālā vairākus desmitus miljonus latu, proporcionāli akciju daļai.

Satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS) žurnālistiem stāstīja, ka valdība joprojām nav saņēmusi informāciju, vai BAS īpašniekiem ir pietiekami daudz naudas proporcionālajam ieguldījumam kompānijas pamatkapitālā. "Prudentia" pārstāvis Kārlis Krastiņš sacīja, ka problēmas rada nepārtraukta BAS viedokļu maiņa un valdības izvirzīto nosacījumu neizpilde. Valdība noteica, ka kapitāla palielināšanai vēlas nomainīt līdzšinējo kompānijas menedžmentu, tostarp prezidentu Bertoltu Fliku, un, ja lidsabiedrības akcionāru struktūra nemainās, tad ir arī jāgroza statūti un jāmaina akcionāra līgums, lai palielinātu valsts ietekmi kompānijā, un "airBaltic" jāsaglabā Rīga kā sava bāzes lidosta.

"Runājam par 50 un vairāk miljoniem latu, kas jāiegulda pamatkapitālā, un mums joprojām nav pārliecības, kādā stāvoklī ir lidsabiedrība," atzina Krastiņš. Viņš norādīja, ka BAS gribot ieguldīt naudu "airBaltic", taču BAS un lidsabiedrības prezidents Bertolts Fliks darbojas saskaņoti, lai lidsabiedrība nevarētu attīstīties.

Augulis apliecināja, ka valdība gatava reaģēt un šobrīd viss ir atkarīgs no privātā akcionāra, kas visādi cenšas novilcināt lēmumus par "airBaltic, rezultātā arī iesniegts tiesiskās aizsardzības pieteikums. Krastiņš piebilda, ka nedrīkst glābt "airBaltic" par katru cenu. Viņš solīja, ka SM jau ceturtdien publiskos faktus, ko atklāja auditori un finanšu eksperti un kurus Fliks esot slēpis. Šie fakti rada bažas, kuru dēļ jebkuri ieguldījumi aviokompānijā valstij būtu rūpīgi jāizvērtē, sacīja Krastiņš.

Bez pamatkapitāla palielināšanas pastāv arī citi rīcības varianti. Izskatot restrukturizācijas plānu tiesiskās aizsardzības procesa konsultantam būs jāvērtē, kas izmaksā vairāk – "airBaltic" proporcionālā pamatkapitāla palielināšana vai jaunās aviokompānijas izveide, sacīja premjers.

Tāpat saņemts apstiprinājums no BAS par tā gatavību iegādāties valstij piederošās "airBaltic" akcijas, un patlaban turpinās sarunas par akciju pārdošanas nosacījumiem. Dombrovskis piebilda, ka būtiski atšķiras viedokļi par akciju cenu - BAS gatavs maksāt par akcijām mazu summu, salīdzinot ar summu, ko privātais akcionārs vēlējies saņemt par savu akciju pārdošanu valstij. Premjers gan šis summas neatklāja, taču iepriekš izskanējis, ka BAS par savām akcijām vēlētos saņemt aptuveni 70 miljonus latu. Krastiņš gan piebilda, ka rakstveidā šāds piedāvājums nav izteikts, BAS vien par to informēja publiskajā telpā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!