Foto: DELFI
Īstenojot papildu pakalpojumu sniegšanas ideju, "Latvijas pasts" (LP) šogad uzsācis kravu piegādi visā Latvijā, tā konkurējot ar loģistikas kompānijām, otrdien vēsta biznesa laikraksts "Dienas Bizness" (DB).

LP klientu vidū, kas izmantojot tā sniegtos kravu pārvadājumus, ir gan starptautiskie autopārvadātāji, kam nepieciešama kravu nogāde klientiem dažādās Latvijas vietās, gan vietējie ražotāji un dažādas rūpnieciskās produkcijas izplatītāji.

"Patlaban saviem klientiem nodrošinām daļējo vai salikto kravu piegādi visā Latvijas teritorijā, taču aktīvi strādājam, lai tuvā nākotnē šādus pakalpojumus varētu piedāvāt uz visām trim Baltijas valstīm," stāsta LP Sūtījumu apstrādes un piegādes departamenta direktors Māris Kleinbergs.

Viņš norāda, ka LP šo biznesa virzienu attīstījis mērķtiecīgi un atkarībā no situācijas tajā saredz ievērojamas attīstības perspektīvas, tostarp arī starptautiskajos kravu pārvadājumos. "LP unikālais transporta tīkla pārklājums un ik dienu īstenotā pasta sūtījumu piegāde visā Latvijas teritorijā ļauj nodrošināt tikpat regulāru un izmaksu ziņā izdevīgu kravu nogādāšanu klientiem jebkurā vietā visā Latvijā," uzsver Kleinbergs.
Viņaprāt, LP būtiskas priekšrocības esot transporta tīkla pārklājums, kam Latvijā nav analoga un kas ļauj nodrošināt gan efektīvu kravu piegādes ātrumu, gan ikdienas regularitāti, gan ģeogrāfisko pieejamību jebkurā vietā, gan izdevīgas izmaksas.

"Tā kā LP autotransports ikdienā apkalpo pilnīgi visu Latvijas teritoriju, uzņēmums ikvienam klientam spēj nodrošināt sūtījumu piegādi tieši viņam nepieciešamajā laikā un vietā [..]," stāsta Kleinbergs. Viņš uzsver, ka LP konkurējot ne tikai ar piegādes ātrumu un kvalitāti, bet arī ar cenām, kas, dažādās situācijās izmantojot tā universālo piegādes tīklu, var būt pat par 10–20% zemākas nekā Latvijas pasta konkurentiem.

Loģistikas kompānijas SIA "Schenker Latvia" valdes priekšsēdētājs Aivars Tauriņš par šo Latvijas pasta darbības virzienu DB izteicies ļoti piesardzīgi. "LP pastāv tāpēc, lai pildītu pasta piegādes funkcijas, tāpēc tā auto braucot ir jāievēro pasta piegādes grafiks, un nevar būt situācija, kad papildus biznesa – kravu – dēļ LP kavēs savu pamatbiznesu," brīdina Tauriņš.

Viņš arī uzskata, ka atsevišķas diskusijas jautājums ir par piegādes cenām. "Šobrīd pasta piegāžu nodrošināšanai laukos LP saņem dotācijas, tāpēc, ja LP ar papildu biznesu ir atradis iespēju, kā šīs dotācijas samazināt, tad tā ir viena situācija, ja, iespējams, zemākas cenas ir tikai tādēļ, ka ir dotācijas, tad tā jau ir cita situācija," tā Tauriņš.
Perspektīvā LP plāno īstenot arī kravu pārvadājumus no Latvijas uz Lietuvu un Igauniju, veidojot tādu pašu piegāžu modeli kā Latvijā – respektīvi, nodrošinot piegādes līdz klientam. Šā biznesa virziena attīstībai uzņēmums šobrīd izstrādā iespējamos risinājumus.

Ņemot vērā Latvijas pasta infrastruktūru un savstarpējo komunikāciju starp pasta administrācijām dažādās valstīs, ir idejas par kravu pārvadājumu biznesa attīstīšanu arī ārpus Baltijas valstīm. Samazinoties tradicionālo pasta sūtījumu apjomam, šādu attīstības ceļu jau agrāk ir gājušas citu valstu pasta kompānijas.

Attīstot šo biznesa jomu, LP plāno nostiprināt savas pozīcijas un tuvāko gadu laikā sasniegt 10–20% no šo pārvadājumu kopējā apjoma Latvijā, raksta DB.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!