Eiropas platuma dzelzceļa projektā "Rail Baltica" varētu iekļaut Rīgas nozīmīgākos transporta infrastruktūras objektus - lidostu un ostu, biznesa portālu "Nozare.lv" informēja Satiksmes ministrijā (SM).

Šādu vienošanos šodien satiksmes ministrs Aivis Ronis panācis ar Eiropas Komisijas nozīmēto "Rail Baltica" projekta koordinatoru Pāvelu Teličku un Eiropas Komisijas Mobilitātes un transporta ģenerāldirektorāta pārstāvi Džeimsu Pondu.

Satiksmes ministrs vērsīsies Eiropas Komisijā ar vēstuli, kurā pamatota nepieciešamība pēc šāda soļa, uzsverot gan Rīgas lidostas un ostas nozīmi Baltijas jūras reģionā, gan arī faktu, ka Rīgas apkārtnē dzīvo aptuveni puse valsts iedzīvotāju.

Tikšanās laikā pārrunāts projekta tālākās izpētes finansējums no Trans-Eiropas transporta tīkla (TEN-T) līdzekļiem, kā arī praktiski veiktie soļi "Rail Baltica" virzībai, tostarp Telička informēts par triju Baltijas valstu darba grupas projekta "Rail Baltica" attīstīšanai tikšanās reizēs definētajiem uzdevumiem.

Satiksmes ministrijas pārstāvji norādīja, ka nozīmīga ir Baltijas valstu kopīgā apņemšanās līdz 2015.gadam katrā no tām pabeigt detalizētu tehnisko izpētei projekta īstenošanai, savukārt kopuzņēmuma izveidi pētīt kopīgi. Telička atzinīgi novērtēja Latvijas redzējumu projekta līnijas būvniecības darbu organizēšanu un pēc tās izbūves arī dzelzceļa infrastruktūras pārvaldi uzticēt Baltijas valstu valdību veidotam kopuzņēmumam.

Telička rosinājis plānošanas periodu ietvaros veicamos darbus strukturēt posmos, kā arī izrādīja ieinteresētību nākamajā tikšanās reizē iepazīties ar iespējamo dzelzceļa līnijas trasējumu Rīgā, lai labāk izprastu problemātiskos aspektus.

Kā atzina satiksmes ministrs Ronis, šodien pārrunātais būs nozīmīgs pamats arī viņa maijā paredzamajām sarunām ar Eiropas Savienības transporta komisāru Sīmu Kallasu.

"Rail Baltica" projektā ES valstis varēs pretendēt uz finansējumu detalizētai izpētei sliežu ceļu savietojamībai, līnijas būvniecības darbiem, kuri sāksies pirms 2020.gada, kā arī savienojumu būvēšanai ar ostām un lidostām. Otrajā projektā finansējums paredzēts vienīgi esošā sliežu ceļa uzlabošanai.

Dzelzceļa projekta "Rail Baltica" realizēšanas variants Latvijā izmaksātu 1,27 miljardus eiro (880 miljonus latu), bet visās trīs Baltijas valstīs kopā - 3,68 miljardus eiro (2,56 miljardus latu). Eiropas Komisija pieļāvusi līdzfinansēt 85% no kopējām projekta izmaksām.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!