Foto: LETA

Latvijas lielākā alus darītava "Aldaris" pērno gadu pabeigusi ar 814,9 tūkstošu latu zaudējumiem, pavēstīja "Aldara" komunikāciju direktore Laura Krastiņa.

Viņa paskaidroja, ka zaudējumu rašanās iemesls ir saistīts ar izejvielu cenu pieaugumu un veiktajām investīcijām uzņēmuma attīstībā. "Ņemot vērā būtisko alus ražošanas izejvielu cenu pieaugumu 2011.gadā par 34,2%, kā arī 1,8 miljonu latu lielās investīcijas ražošanas attīstībā un 20 jaunu produktu ieviešanu tirgū, "Aldaris" iepriekšējo gadu pabeidzis ar mīnus 814,9 tūkstošiem latu," teica Krastiņa.

Vienlaikus viņa uzsvēra, ka "Aldaris" pērn saglabājis alus nozares līdera statusu, aizņemot 35% tirgus daļu. "Pagājušajā gadā "Aldaris" ir pārdevis 94,6 miljonus litru dzērienu, kas ir par 9,9% vairāk nekā gadu iepriekš, savukārt pārdotās produkcijas vērtība pieaugusi par 8,3%, sasniedzot 35,1 miljonu latu. Par 34% pieaudzis arī "Aldara" produkcijas eksports, sasniedzot 29,9 miljonus litru," klāstīja "Aldara" komunikāciju direktore.

"Aldara" valdes priekšsēdētājs Tomass Kure Jakobsens norādīja, ka alus darītavas mērķis ir būt nopietnam ilgtermiņa dalībniekam dzērienu nozarē Latvijā. "Tādēļ arī esam gatavi lieliem ieguldījumiem, kas noteikti atmaksāsies nākotnē. Iepriekšējā gadā "Aldaris" ir veicis nopietnas investīcijas ražošanas modernizācijā un attīstībā, uzstādījis jaunas iesala malšanas dzirnavas, ieviesis jaunu pudeļu aizkorķēšanas iekārtu, kā arī 20 jaunu produktu, tādējādi šādi finanšu rādītāji nav pārsteigums. No mazākuma akcionāriem esam atpirkuši arī akcijas – kopumā 9,66% – un tagad "Carlsberg Grupai" pieder 98,28% "Aldara" akciju," pavēstīja Jakobsens.

Viņš arī atzina, ka viena no pagājušā gada būtiskākajām tendencēm alus nozarē ir skārdeņu segmenta uzvaras gājiens. "Tas atspoguļojas arī "Aldara" pārdošanas rādītājos, jo pārdotā alus daudzums skārdeņu iepakojumā pieaudzis par 76%. 2011.gadā skārdeņu segments aizņēma jau 21% no "Aldara" alus iepakojuma," sacīja Jakobsens un piebilda, ka pieaugums noticis gan uz PET, gan stikla pudeļu iepakojuma rēķina, jo pārdotais alus daudzums šajos iepakojumos samazinājies par aptuveni 3%. "Aldara" valdes priekšsēdētājs paskaidroja, ka šāda tendence ir novērojama jau pāris pēdējos gadus un Latvija lēnām tuvojas citu Eiropas valstu līmenim, kur skārdenes ir populārākais iepakojuma veids.

Jakobsens arī minēja, ka pērn tāpat kā citus gadus "Aldaris" turpināja atbalstīt dažādus sporta, kultūras un sociālos projektus. Pēc viņa teiktā, "Aldaris" arī turpmāk plāno atbalstīt līdzīgus pasākumus.

Tāpat Jakobsens norādīja, ka "Aldarim" arī šis gads ir iesācies ļoti labi. "Šogad mēs esam uzņēmuši ļoti labu kursu, par ko liecina mūsu jauno produktu veiksmes stāsti. Piemēram, divu mēnešu laikā ir pārdots pusgada laikā plānotais "Zelta Radler" apmērs. Priecē arī "Aldara Saimnieku" alus pārdošanas rādītāji, kas dažu mēnešu laikā iemantojis lielu popularitāti un par gandrīz 30% pārsniedz plānotos pārdošanas apmērus, kā arī "Aldara Gaišā" popularitātes pieaugums. Tomēr vislielākais prieks ir pārdošanas īpatsvara pieaugums vidējā un "premium" alus segmentā, jo iepriekšējos gados cilvēki vairāk izvēlējās produktus, kuriem bija pievilcīgāka cena. Iespējams, tās ir pirmās pazīmes, ka uzlabojas alus mīļotāju pirktspēja un viņi pēc ilgāka laika perioda atkal ir gatavi izvēlēties savu iecienīto alu, nevis to, kam zemāka cena," klāstīja "Aldara" vadītājs.

Viņš arī apliecināja, ka šogad alus darītava noteikti laidīs tirgū vēl jaunus produktus.

Vienlaikus Jakobsens prognozēja, ka šogad "Aldara" alus pārdošanas apmēri varētu pieaugt par aptuveni 4%, bet apgrozījums – par 2–5%. "Esam veikuši vairākus uzlabojumus alus brūvēšanas procesā, ko novērtējuši arī mūsu patērētāji, tādēļ ceram, ka vasara būs silta un saulaina, jo šajā periodā pārdodam vairāk nekā pusi no kopējā alus apmēra," teica "Aldara" valdes priekšsēdētājs.

2010.gadā "Aldaris" strādāja ar 25,488 miljonu latu apgrozījumu, kas ir par 6,7% mazāk nekā gadu iepriekš, savukārt uzņēmuma peļņa saruka par 22,6% ‒ līdz 1,108 miljoniem latu, liecina "Lursoft" datubāzē publiskotais finanšu pārskats.

"Aldaris" ir dibināts 1865.gadā un ir lielākā alus darītava Latvijā, kā arī viena no lielākajām Baltijas valstīs. "Aldaris" ir "Carlsberg" grupas uzņēmums. "Aldara" produktu portfelī ir aptuveni 50 dažādu dzērienu, kas pārstāv piecas grupas ‒ alu, dzeramo ūdeni, alkoholiskos kokteiļus, bezalkoholiskos dzērienus un enerģijas dzērienus.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!