Foto: DELFI

Starptautiskajā lidostā "Rīga" plāno atjaunot atlaides aviosabiedrībām par jaunu maršrutu atklāšanu un ikgadēju pārvadāto pasažieru skaita palielināšanu. Tas izriet no Satiksmes ministrijas (SM) izstrādātajiem jaunajiem noteikumiem par lidostas "Rīga" lidlaukā sniegto pakalpojumu maksu, kas pieteikti Valsts sekretāru sanāksmē.

Pašlaik lidostas "Rīga" sniegto pakalpojumu maksas netiek diferencētas, tādēļ SM bija jāizstrādā jauni noteikumi.

Atšķirībā no iepriekšējiem noteikumiem jaunajos paredzēts, ka aviopārvadātājiem, kuri sāk lidojumus jaunā lidojumu maršrutā vai arī ir pārvadājuši lielāku izlidojošo pasažieru skaitu nekā pērn, tiek piemērotas atlaides pakalpojumu maksai par pasažieru apkalpošanu, kā arī gaisa kuģu stāvēšanu.

Ministrija atzīst - salīdzinot lidostas "Rīga" maksas ar ārvalstu lidostām, secināts, ka lidostas arvien vairāk tiecas samazināt lidostu maksas un piedāvā daudzveidīgus pakalpojumu apmaksas variantus gaisa pārvadātājiem. Turklāt arvien izteiktāka tendence lidostās ir palielināt neaviācijas ienākumu īpatsvaru attiecībā pret aviācijas ienākumiem, kuras veicināšanā nozīmīgs ir pasažieru plūsmas pieaugums.

"Lidostas piedāvā atlaides un ievieš zemākas maksas aviopārvadātājiem, kas sāk jaunus lidojumus, palielina lidojumu biežumu, uzrāda noteikta apmēra pārvadāto pasažieru skaitu un tā pieaugumu. Tādējādi tiek piesaistīti jauni gaisa pārvadātāji un palielināta pasažieru plūsma. Atlaides tiek piemērotas pasažieru maksām, gaisa kuģu pacelšanās, nosēšanās un stāvvietu maksām, to apmēram svārstoties no 100 līdz 25% atkarībā no laika perioda un pārvadāto pasažieru skaita," informē SM.

Ministrija norāda, ka aviācijas maršrutu attīstīšanas procesā lidosta "Rīga" vairākus gadus saskaras ar aviopārvadātāju interesi saņemt lidostas atbalstu, sākot jaunus lidojumu virzienus, palielinot lidojumu biežumu un pārvadāto pasažieru skaitu. Līdz ar to, lai lidostai "Rīga" piesaistītu jaunus gaisa pārvadātājus, veicinātu esošā maršrutu tīkla paplašināšanu un pasažieru skaita palielināšanu esošajos maršrutos, būtu jāievieš citu starptautisko lidostu prakse - lidostas maksu diferencēšana gaisa pārvadātājiem, kas sāk lidojumus jaunos lidojumu maršrutos, kā arī tiem, kas katru gadu palielina pārvadāto pasažieru skaitu.

Jaunajos noteikumos tiek paredzēta maksa par gaisa kuģu pacelšanos un nosēšanos, maksa par gaisa kuģu stāvēšanu gaisa kuģu stāvvietā un maksa par pasažieru un publisko uzgaidāmo telpu un gaiteņu, kā arī citas pasažieru apkalpošanai nepieciešamās pasažieru termināļu infrastruktūras izmantošanu - jauno maksu apmērs atbilst pašlaik noteiktajām maksām.

Latvijas nacionālās aviokompānijas "airBaltic" korporatīvo komunikāciju viceprezidents Jānis Vanags norādīja, ka "airBaltic" lidostas plānus nekomentēs, kamēr tie nebūs "taustāmi", bet atzina, ka aviokompānijas šādu praksi parasti uztver pozitīvi. "Tā, ka tiek veicināta jaunu maršrutu atklāšana un klientu skaita paplašināšana, ir tradicionāla prakse Eiropā, un aviokompānijas to vērtē pozitīvi. Bieži vien ir grūti sākumā atvērt jaunus maršrutus, tāpēc šādas atlaides ir izdevīgas," sacīja Vanags.

Lai lidostas jaunās maksas atlaides stātos spēkā, tās vēl jāapstiprina valdībai.

No 2009.gada 1.novembra Rīgas lidostā spēkā ir tarifu politika, kas atteicās no iepriekš piemērotām apmēra atlaidēm, kuras bija par labu aviokompānijām, kas Rīgā apkalpo lielu skaitu pasažieru, - "Ryanair" un "airBaltic".

Starptautiskā  lidosta "Rīga" ir lielākais aviosatiksmes mezgls Baltijas valstīs.

Seko "Delfi" arī vai vai Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!