Foto: DELFI

Latvijas nacionālā aviokompānija "airBaltic" šī gada pirmajos sešos mēnešos samazinājusi zaudējumus līdz 8,7 miljoniem latu, kas ir par 21,12 miljoniem eiro (14,78 miljoniem latu) mazāk nekā gadu iepriekš, šodien preses konferencē informēja lidsabiedrības izpilddirektors Martins Gauss.

Šī gada otrajā ceturksnī lidsabiedrībai pat izdevies strādāt ar viena miljona latu peļņu.

Pirmajā pusgadā apkalpoto pasažieru skaits samazinājies par 5% līdz 1,34 miljoniem, savukārt ieņēmumi no pasažiera palielinājušies līdz 101,56 eiro (71,38 latiem) jeb 6,86 eiro. Kopējie kompānijas ieņēmumi pirmajā pusgadā bijuši 107,3 miljoni latu, un tas ir par 2% vairāk nekā pērn. Otrajā ceturksnī gan pasažieru skaits vairs sarucis tikai par 1%.

Gauss skaidroja, ka kompānijai pēdējo mēnešu laikā bijuši labi rezultāti un visveiksmīgākais bijis maijs.

Kā norādīja lidsabiedrības vadītājs, šogad iepriekš plānoti zaudējumi 16 miljonu latu apmērā, taču kompānija prognozi ir koriģējusi un uzskata, ka zaudējumi nebūs lielāki par desmit miljoniem latu. Nākamajā gadā jau tiek plānota četru miljonu latu peļņa, bet 2015.gadā - sešu miljonu latu peļņa.

Kompānijai peļņu palīdz gūt flotes atjaunošana, izmaksu kontrole, kapacitātes pārvaldība un efektivitātes uzlabošana. Jaunā modeļa "Bombardier" lidmašīnas tiekot gaidītas 2015.gada beigās. Kā ziņots, "airBaltic" ir parakstījusi pirkuma līgumu par desmit jaunu "Bombardier CS300" lidmašīnu iegādi. Papildinot "Bombardier Q400 floti" ar "CS300" lidmašīnām, pakāpeniski lidsabiedrība pilnībā pāries uz "Bombardier" floti. Kā ziņots, vakar lidsabiedrība informēja, ka "airBaltic" saņēmusi pēdējās pasūtītās četras "Bombardier Q400 NextGen" lidmašīnas - kopā flotē šāda modeļa lidmašīnas tagad ir 12.

Atbildot uz žurnālistu jautājumiem, Gauss arī skaidroja, ka patlaban akcionārs meklējot pievilcīgāko investoru, taču konkrētus variantus neminēja. Tāpat viņš skaidroja, ka Eiropas Komisijas sāktā izmeklēšanas procedūra turpinās un patlaban nav nekāda rezultāta. Lidsabiedrības ekspertu komanda pie šīs lietas strādājot. Gauss arī nemācēja teikt, cik tiesvedībās kopumā kompānija ir iesaistīta, taču uzsvēra, ka no lielajām lietām kompānija nevienu vēl nav zaudējusi. Tiekot darīts viss, lai aizsargātu "airBaltic". Turklāt neviena lieta vēl neesot pēdējā tiesas instancē. Gauss uzsvēra - ja kompānijai ir nauda, tad visi cenšas uzbrukt un gūt labumu.

Viņš arī skaidroja, ka "airBaltic" ir tendēta uz zemākām izmaksām, ja to salīdzina ar tradicionālajām lidsabiedrībām, tomēr tā neesot zemo cenu lidsabiedrība kā "Ryanair". Piedāvājums esot plašs - no biznesa klases līdz biļetei par 19 latiem. Tāpat tika uzsvērts, ka "airBaltic" zemo cenu dēļ veiksmīgi izdodas konkurēt Rīgā ar "Ryanair".

Gauss atteicās minēt, kuri ir ienesīgākie reisi, taču norādīja, ka tie ir tie, uz kurieni "airBaltic" lido visbiežāk. Tāpat viņš uzsvēra, ka rokas bagāžas maksu lidsabiedrība ieviest neplāno. Tikai tad, kad to izdarīšot lielākā daļa lidsabiedrību, varēšot par šo jautājumu diskutēt.

Kā ziņots iepriekš, "airBaltic" 2012.gadā zaudējumus samazinājusi par aptuveni 73%. Ja 2011.gadā kompānijas zaudējumi bija 83,5 miljoni latu, tad pērn tie saruka līdz 22,8 miljoniem latu. Iepriekš kompānijas vadība prognozēja, ka zaudējumi būs 33 miljoni latu. "airBaltic" apgrozījums pērn bijis 194,7 miljoni latu, kas ir par vairāk nekā septiņiem miljoniem latu mazāk nekā 2011.gadā, kad kompānijas apgrozījums sasniedza 202,4 miljonus latu. RASK jeb ieņēmumi par vienību pirmajā pusgadā auguši par 5%.

Periodā no 2013.gada janvāra līdz martam "airBaltic" uzlabojusi neto rezultātus par 41% jeb 6,7 miljoniem latu, salīdzinot ar to pašu periodu pērn. "airBaltic" šī gada pirmajā ceturksnī par 10% ir uzlabojusi ieņēmumus no pasažieriem, salīdzinot ar 2012.gada pirmo ceturksni, un apgrozījums ir sasniedzis 44,5 miljonus latu. 2013.gada pirmajos trīs mēnešos "airBaltic" par 8% ir uzlabojusi ieņēmumus no produkcijas vienības jeb RASK - ieņēmumi uz vienu sēdvietu kilometru, salīdzinot ar to pašu periodu pērn.

"airBaltic" ir 1995.gadā dibināta akciju sabiedrība. Galvenais akcionārs ir Latvijas valsts ar 99,8% akciju.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!