Augustā jaunu auto tirgus piedzīvojis lielāko reģistrāciju kritumu šogad - kopumā reģistrētas par 15% jeb par 161 automobili mazāk nekā 2012.gada augustā, liecina Auto Asociācijas apkopotie dati. Šogad augustā pārdoti 911 jauni auto, bet pērn augustā pārdoti 1072 spēkrati.

Par 16% ir samazinājušās pasažieru auto reģistrāciju skaits (pārdoti 752 auto), kas ir zemākais reģistrāciju skaits šogad, savukārt vieglie komercauto ir reģistrēti par 11% (159 auto) mazāk nekā pagājušā gada augustā.

Gandrīz katru ceturto jauno auto iegādājušās privātpersonas un puse no tām izmantojušas līzinga kompāniju pakalpojumus.

"Jaunu auto tirgus situācija šogad ir nestabila no mēneša uz mēnesi, iezīmējot gada astoņu mēnešu kopējās jaunu auto reģistrācijas ar 7% kritumu attiecībā pret 2012.gada identisku periodu. Augusta labie laikapstākļi, cilvēku skaits, kas bija atvaļinājumos un skaitliski mazais lielo darījumu apjoms bija galvenie faktori, kas ietekmēja auto noietu augustā" situāciju skaidro Auto Asociācijas prezidents Andris Kulbergs.

Viņš norāda, ka arī augustā, tāpat kā jūlijā, ir vērojams mazs skaits tā saucamo korporatīvo darījumu (trīs un vairāk auto pirkumi vienā darījumā) – organizācijas iegādājušās 211 auto vienības jeb 23% no kopējā pirmreizēji reģistrēto auto skaita.

Lielākie mēneša darījumi bijuši VAS "Latvijas Dzelzceļš" nopirktie 31 "VW Caddy" un "VW Transporter" auto. SIA "Lattelecom" iegādājies 31 "Nissan primastar" un "Peugeot bipper" automobiļus, bet SIA "ALD Automotive" iegādājusies 18 dažādus auto.

Augustā 501 vienība jeb 55% no kopēji reģistrētajiem transportlīdzekļiem ir iegādāti līzingā. SIA "SEB līzings" augustā ir apsteidzis SIA "Nordea Finance Latvia", finansējot 30% no iegādāto auto kopskaita.

"Augustā ir vērojams arī liels skaits re-eksportēto auto apjoms, kas sasniedzis jau 18% no kopējām reģistrācijām (163 vienības). Ja mēs no kopējā reģistrēto auto skaita atņemtu re-eksportētās auto vienības, tad jaunu auto tirgus kritums augustā būtu -25% salīdzinot ar 2012.gada augustu. Šī iezīme parāda, ka auto tirgotāji meklē visas iespējas, lai mazinātu tirgus krituma negatīvo ietekmi uz uzņēmējdarbības rezultātiem", rezumē Kulbergs.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!