Autobusi "Solaris", ko iecerējusi pirkt "Rīgas Satiksme", ir aprīkoti ar "Euro 5" dzinējiem, kas saskaņā ar kādu ES regulu, no 2014. gada vairs nebūs izmantojami, jo spēkā stājas prasība visā Eiropā izmantot jaunās paaudzes dzinējus – "Euro 6".

Par to, atsaucoties uz "Mercedes-Benz" izplatītāju "Domenikss" ģenerāldirektora Viktora Troicina teikto, vēsta "Dienas Bizness".

"Zemās grīdas autobusu iegādes konkursā ir izvēlēti autobusi, kuru dzinēji ir novecojuši un nebūs lietojami no 2014. gada, jo neatbilst mūsdienu CO 2 izmešu normām. Nederīgi dzinēji, iepirkumu likuma pārkāpumi un nepamatoti lēmumi ir jauno autobusu iepirkuma bilance. Turklāt, iepirkuma izvērtēšanā un rezultātu paziņošanā ir konstatētas vairākas rupjas neatbilstības likumiem," sacījis iepirkumu konkursā "izbrāķētā" piegādātāja ģenerāldirektors.

Par nesen noslēgušos iepirkuma konkursu, kura rezultātā "Rīgas satiksme" nolēma jaunos autobusus iegādāties no "Solaris", Iepirkumu uzraudzības birojā jau saņemtas divas sūdzības - tā rezultātus apstrīd ne tikai "Domenikss", bet arīdzan "VDL Bus&Coach b.v.".

"Delfi" jau ziņoja, ka pirms divām nedēļām "Rīgas satiksme" paziņoja, ka tās organizētajā iepirkumu konkursā par uzvarētāju atzīts "Solaris" piedāvājums 175 autobusus pirkt par 75,8 miljoniem eiro. Par šo naudu plānots iegādāties 115 astoņpadsmit metrus garus autobusus un 60 divpadsmit metrus garus autobusus.

Kopā ar iespējamo papildu aprīkojumu garo autobusu cena sasniegs 359 109 eiro, bet 12 metrus garo autobusu cena sasniegs 283 609 eiro.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!