Foto: Publicitātes foto
Otrdien Liepājas ostā ar velkoņu palīdzību ieveda līdz šim lielāko kuģi "FlagTom", kura garums ir 229 metri, platums 38 metri, bet kravnesība 90 000 tonnas, portālu "Delfi" informēja ostā.

Kā uzsvēra Liepājas ostas kapteinis Pēteris Gudkovs, pateicoties Liepājas ostas padziļināšanai kuģu ceļi ir kļuvuši ne tikai dziļāki, bet arī platāki, kas ļauj ievest arvien lielākus kuģis un dod iespēju ietaupīt laiku un līdzekļus.

Panamax klases kuģa "Flag Tom" ievešana Liepājas ostā bija izaicinājums, gan kapteiņdienestam, gan ločiem, turklāt spēcīgās rudens vētras ir izveidojušas smilšu sanesumus. Lielā kuģa ievešana notika sekmīgi un tas tika pietauvots pie ostas 51. piestātnes, ko apsaimnieko LSEZ SIA "Liepaja Bulk Terminal".

Plānots, ka "Flag Tom" uzņems aptuveni 32 tūkstošus tonnas Latvijas un Lietuvas graudu. Vidēji diennaktī var iekraut aptuveni 10 tūkstošus tonnas, ja vien netraucē lietus un spēcīgs vējš.

Termināla "Liepaja Bulk terminal" direktors Juris Matvejevs norāda, ka termināls īsteno ilgtermiņa attīstības programmu – ir izbūvētas divas piestātnes, noliktavas, turpinās vēl vienas noliktavas izbūve un jaunas iekraušanas iekārtas uzstādīšana. Tas ļauj pieņemt un iekraut lielus kuģus, kas ir izdevīgi, gan kravas īpašniekam , gan stividorkompānijai. Decembris solās būt aktīvs, jo jau 16. decembrī plānots vēl viens panamax klases kuģis.

LSEZ SIA "Liepaja Bulk Terminal" tāpat kā citas ostas kompānijas ar nepacietību gaidot ostas padziļināšanas darbu pabeigšanu, ko plānots paveikt nākamgad. Tas dotu iespēju palielināt maksimālo pieļaujamo kuģu iegrimi līdz 11 metriem un pat nedaudz vairāk, bet lielajos kuģos varētu iekraut pilnu kravu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!