Mazumtirdzniecības uzņēmuma SIA "Maxima Latvija" veikalos aptuveni viena ceturtdaļa no kopējā saldētās konditorejas produktu klāsta ir Lietuvas Konkurences padomes (KP) sodītā uzņēmuma "Mantinga" produkti, aģentūrai LETA norāda "Maxima" pārstāvis Jānis Beseris.

Viņš arī atzīmē, ka dažādos veikalos šo produktu īpatsvars ir atšķirīgs. Piemēram, "Maxima XXX" formāta veikalos, kur produktu klāstā ir vairāk nekā 45 000 preču, pircējiem ir pieejami aptuveni 50 saldētās konditorejas ražošanas uzņēmuma "Mantinga" produkti.

Jautāts par produkcijas cenu vienošanos ar šo produktu ražotāju, Beseris skaidro, ka "Maxima Latvija" visi līgumi ar piegādātājiem ir noslēgti, ņemot vērā vietējos likumus un tajos noteiktās prasības.

Kā ziņots, SIA "Rimi Latvia" veikalos "Rimi" un "Supernetto" Lietuvas Konkurences padomes (KP) sodītā uzņēmuma "Mantinga" produkti veido vienu trešdaļu no kopējās saldētās konditorijas produktu kategorijas, aģentūrai LETA teica "Rimi" pārstāve Laura Podskočija.

Viņa atzīmēja, ka tie ir aptuveni 20 saldētās konditorejas ražošanas uzņēmuma "Mantinga" produkti. Pārdošanā "Rimi" un "Supernetto" veikalos ir "Mantinga" ražotās saldētās mīklas, mafini, virtuļi, ka arī citi saldētās konditorejas produkti.

LETA jau ziņoja, ka Lietuvas KP par konkurences likuma pārkāpšanu piespriedusi gandrīz 74 miljonu litu (21,4 miljonu eiro) naudassodu tirdzniecības tīklam "Maxima" un saldētās konditorejas ražošanas uzņēmumam "Mantinga".

Kā atzinusi padome, abas kompānijas mākslīgi uzturējušas "Mantinga" produkcijas cenas veikalos "Maxima", vienojoties to nepārdot lētāk par "Mantinga" cenrādī noteikto "bāzes cenu". Šāda vienošanās pastāvējusi vairāk nekā desmit gadus.

Kā ziņots, tirdzniecības tīklam "Maxima" noteiktā naudassoda apmērs pārsniedz 58 miljonus litu, bet uzņēmumam "Mantinga" būs jāmaksā vairāk nekā 15 miljoni litu.

Abi uzņēmumi pieļauj iespēju Konkurences padomes lēmumu pārsūdzēt tiesā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!