Foto: LETA

Plānots, ka jau 2015.gada martā piena pārstrādes koncerns "Food Union" varētu sākt savas produkcijas eksportu uz Ķīnu, trešdien žurnālistiem sacīja "Food Union" valdes priekšsēdētājs Normunds Staņēvičs.

Iecerēts, ka 5.janvārī uzņēmuma ražotnē ieradīsies Ķīnas audita komisija, kas veiks pārbaudes, un divu mēnešu laikā "Food Union" vajadzētu saņemt abus nepieciešamos Ķīnas sertifikātus, lai sāktu eksportu.

Staņēvičs informēja, ka uz Ķīnu plānots eksportēt piena produktus ar zīmoliem "Rasa", "Lāsēns", "Limbažu piens" un "Lapzemes siers", saldējumu ar zīmoliem "Ekselence", "Pols", "NU Fruit" un "NU Smoothie", kā arī industriālos produktus - sauso pienu un sausās sūkalas.

"Saldējumu uz Ķīnu sūtīsim konteineros ar kuģi, ceļā saldējums pavadīs 45 dienas. Tomēr saldējuma konteinera nosūtīšana ar kuģi uz Šanhaju izmaksā aptuveni tikpat, cik maksā nosūtīt vienu smago automašīnu ar saldējumu uz Maskavu," sacīja Staņēvičs.

Viņš piebilda, ka potenciāli ir iespējams arī piena eksports uz Ķīnu, jo Ķīnas tirgū viens litrs 0,5% piena maksā piecus ASV dolārus (4,04 eiro). Tā kā "Rasa" ir augstākās kvalitātes produkts, viens litrs "Rasas" piena Ķīnas tirgū varētu maksāt vismaz sešus ASV dolārus (4,85 eiro) un atmaksāsies pienu uz Ķīnu vest ar lidmašīnu.

"No Nīderlandes pienu uz Ķīnu jau katru dienu sūta ar lidmašīnu," piebilda Staņēvičs.

Viņš arī piebilda, ka Ķīnā savu vietu atrast var katrs piena produktu eksportētājs, jo Ķīna ir otrs lielākais piena produktu importētājs pasaulē pēc Krievijas un šajā valstī ir milzīgs piena deficīts, tiek importēti 11 miljoni tonnu piena gadā.

"Turklāt Ķīnā ir augošs pieprasījums, jo valstī valda piena kults. Ķīnā ir uzskats, ka jādzer daudz piena, jo tajā ir daudz kalcija, tāpēc augs lieli kauli, cilvēks būs liels, bet liels cilvēks Ķīnā tiek uzskatīts par veiksmīgu," sacīja Staņēvičs.

Viņš piebilda, ka Ķīnā ir svarīgi pārdot piena produktus ar augstu pievienoto vērtību, turklāt Ķīnas tirgū būtiski ir tas, ka Latvija ir otrā zaļākā valsts pasaulē. "Ķīnieši Eiropu uztver kā vienotu veselu, viņi neatšķirs Latviju no Francijas, bet faktam, ka esam otrā zaļākā valsts pasaulē mārketingā ir liela nozīme," piebilda Staņēvičs.

"Food Union" kā vienīgais Latvijas pārstāvis novembra beigās piedalījās vienā no lielākajām pārtikas izstādēm pasaulē "World of Food Beijing 2014" Pekinā.

Kā ziņots, "Rīgas piena kombināta" (RPK) un "Valmieras piena" apvienošanos Konkurences padome akceptēja 2012.gada 9.maijā, piemērojot vairākus nosacījumus, kas aizsargā zemnieku, kā arī mazāko tirgotāju intereses. Noteikumi koncernam būs jāievēro līdz 2015.gada 31.martam.

Iepriekš, 2010.gada 2.novembrī, oficiāli tika paziņots, ka 91,89% "Valmieras piena" akciju iegādājies Krievijas uzņēmējs Jevģēnijs Varovs, savukārt 2011.gada martā RPK paziņoja par Krievijas investora Beshmeļņicka piesaistīšanu uzņēmumam.

"Food Union" patlaban ir aptuveni 800 darbinieki, bet apvienotā uzņēmuma apgrozījums pārsniedz 100 miljonus eiro gadā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!