Foto: DELFI
Šī gada janvārī par no datoriem apmeklētāko Latvijas interneta vietni atkal kļuvis ziņu portāls "Delfi.lv", uz otro vietu nostumjot "Inbox.lv", bet trešo vietu saglabājis apvienotais portāls "Tvnet.lv/Apollo.lv", informē starptautiskais interneta izpētes un konsultāciju uzņēmums "Gemius".

No 2015.gada janvāra pētījumā tiek apskatīti interneta lietotāju paradumi arī bērnu un jauniešu vecuma grupā, palielinot interneta lapu apmeklētāju skaitu.

Portāla "Delfi.lv" auditorija janvārī augusi par 19%, kopā sasniedzot 862 200 lietotāju, kas ir arī vietnes auditorijas rekords. Janvārī "Delfi.lv" apmeklējuši 62% no Latvijas interneta lietotājiem vecumā no 7 līdz 74 gadiem.

"Esam gandarīti, ka "Delfi" ir atkārtoti kļuvuši par apmeklētāko interneta resursu Latvijā. Zināms, ka auditorijas kāpums ir arī citiem ziņu portāliem, tomēr "Delfi" vairs nav tikai ziņu portāls - gada laikā esam kļuvuši arī lielākā interneta žurnālu izdevniecība. Atverot vairākus tematiskos portālus un startējot arī e-komercijas virzienā ar projektu "zave.lv", esam mērķtiecīgi uzrunājuši to auditoriju, kas neinteresējas par žurnālistikas materiāliem, tādējādi audzējot savu lasītāju skaitu. Paplašinājām redakciju, tāpēc piedāvājam vairāk izglītojošu un analītisku materiālu par politiku, starptautiskajiem notikumiem, vēsturi, ekonomiku, sportu, kultūru," portāla atgriešanos līderpozīcijā komentē "Delfi" mārketinga direktore Maira Lāce.

Topa otrajā pozīcijā ierindojas "Inbox.lv" ar 851 300 lietotāju, bet trešais ir apvienotais ziņu portāls "Tvnet.lv/Apollo.lv" ar 825 000 apmeklētāju.

Lielākais kāpums topā bijis nekustamo īpašumu portālam "City24.lv". Portāla auditorija augusi par 62 procentiem, janvārī piesaistot 173 300 lietotāju, tādējādi nodrošinot 21.vietu topā. Ievērojami augusi arī visu ziņu portālu auditorija. Procentuāli lielākais auditorijas kāpums bijis portāliem "Focus.lv (par 38%) un "Vesti.lv" ( par 34%), ierindojot šīs vietnes, attiecīgi, 12. un 13.vietā.

Janvāra topā atgriezusies interneta kino vietne "Megogo.net", bet no 25 interneta resursu topa izkritis ģimenes un dzīvesveida portāls "Brivbridis.lv". No pētījuma izstājies Latvijas lielākais izglītības portāls un skolvadības sistēma "E-klase.lv".

Janvārī Latvijas interneta lapas pārlūkojuši 1 386 000 lietotāju, no tiem lielākā daļa - 301 700 lietotāju vecumā no 25 līdz 34 gadiem. Nākamā visplašāk pārstāvētā vecuma grupa ir no 35 līdz 44 gadiem - 263 600 lietotāju, kā arī vecuma grupa no 15 līdz 24 gadiem - 236 600 lietotāju. Nedaudz mazāk janvārī internetu pārlūkojuši lietotāji vecumā no 45 līdz 54 gadiem – kopā 234 300 cilvēki.

Ņemot vērā tirgus prasības, no 2015.gada pētījumā ieviestas izmaiņas - no janvāra interneta lapu auditorija tiek mērīta, apskatot datus par interneta lietotāju paradumiem vecuma grupā no 7 līdz 74 gadiem. Kopumā grupa no 7 līdz 14 gadiem veido 11% no Latvijas interneta lietotāju skaita.

"Dati par auditoriju vecumā no 7 līdz 14 gadiem dod iespēju ne tikai uzzināt par interneta mediju patēriņu un lietošanas intensitāti šajā vecuma grupā, bet arī salīdzināt mediju potenciālu uz visiem Latvijas iedzīvotājiem. Tā ir iespēja reklāmdevējiem precīzi plānot interneta kampaņas un investēt komunikācijā ar mērķauditoriju, tādejādi izvairoties no līdzekļu neefektīvas tērēšanas," bērnu un pusaudžu vecuma grupas pievienošanu pētījumam un no tā izrietošos ieguvumus komentē aģentūras "Media House" mediju direktors Romāns Saulītis.

Top 25 veidots, balstoties uz auditorijas lielumu interneta lapās, kas tās apmeklējuši, pieslēdzoties internetam no Latvijas teritorijas, izmantojot datorus. Topā iekļautas tās interneta lapas, kas janvārī piedalījās "gemiusAudience" pētījumā. Pētījums tiek veikts, balstoties uz sarežģītu un mūsdienīgu metodoloģiju, kas nodrošina iespēju konstatēt reālo apmeklētāju skaitu, nevis sīkdatnes (cookies) vai IP adreses.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!