Foto: LETA

AS "Rīgas kuģu būvētava" (RKB) 2014.gadu ir pabeigusi ar bruto zaudējumiem 166 327 eiro apmērā, savukārt tīrie zaudējumi bija 1 068 333 eiro, teikts uzņēmuma revidētajā finanšu pārskatā, kas iesniegts "Nasdaq Riga".

Pagājušajā gadā RKB kopējais neto apgrozījums bija 17 659 180 eiro, tajā skaitā kuģu būve - 7 710 590 eiro, kuģu remonts - 9 640 988 eiro. Salīdzinoši 2013.gadā kopējais neto apgrozījums veidoja 53 730 879 eiro, tajā skaitā kuģu būve - 37 645 042 eiro, kuģu remonts - 15 214 037 eiro.

RKB pārskata gadu ir pabeigusi ar bruto zaudējumiem 166 327 eiro apmērā. 2013.gadā bruto zaudējumi bija 1 127 211 eiro apmērā. Tīrie zaudējumi 2014.gadā bija 1 068 333 eiro. Attiecīgi 2013.gadā tīrie zaudējumi bija 1 926 775 eiro.

Pagājušajā gadā RKB kopumā veica 51 kuģa (salīdzinājumam, 2013.gadā - 60 kuģu) remontdarbus, tika uzbūvēti un nolaisti ūdenī četru kuģu korpusi un pēdējais no pieciem SWATH tipa patruļkuģiem Aizsardzības ministrijas vajadzībām - kuģis "Rēzekne", kā arī tika veikta Somijas karakuģa modernizācija kuģa korpusa palielināšanai. Salīdzinājumam - 2013.gadā tika uzbūvēti četri kuģu korpusi un tika izbūvēti un nodoti pasūtītājiem četri pilnas komplektācijas kuģi.

RKB izstrādājumu un pakalpojumu, kā arī izejmateriālu piegādātāji 2014.gadā būtiski nemainījās un to izcelsmes valstis bija Rietumeiropa, Igaunija, Lietuva, kā arī Latvija. Tradicionāli kuģu remonta jomā galvenie pasūtītāji bija Skandināvijas valstis, Rietumeiropas un Latvijas kuģu īpašnieki, savukārt kuģu korpusu pasūtītāji bija Skandināvijas valstis, Rietumeiropas un Latvijas kuģu īpašnieki, savukārt kuģu korpusu pasūtītāji pārsvarā bija no Skandināvijas valstīm un SWATH tipa patruļkuģa - no Latvijas.

Pagājušajā gadā noslēgta vienošanās par industriālo pasūtījumu izgatavošanu kuģu remonta un apkalpošanas vajadzībām. Šie pasūtījumi ļauj racionālāk izmantot darbaspēku un gūt papildu ieņēmumus.

2014.gadā RKB veica investīcijas pamatlīdzekļu iegādei un rekonstrukcijai 2,9 miljonu eiro apmērā (2013.gadā uzņēmums investēja 1,71 miljonu eiro). RKB arī turpina veikt kapitālo remontu ražošanas ēkām, peldošajiem dokiem, portālceltņiem, velkoņiem un citiem pamatlīdzekļiem.

Pagājušā gada aprīlī RKB tika pabeigta 2013.gadā iesāktā Kohēzijas fonda līdzfinansētā projekta "RKB siltumapgādes sistēmas rekonstrukcija" īstenošana. Projekta gaitā tika rekonstruēti un nodoti ekspluatācijā siltumtīkli 2440 metru garumā, kā arī veikta 28 automatizētu siltummezglu izbūve/rekonstrukcija. Projekta kopējās izmaksas bija 1 058 351,85 eiro, no kuriem 423 340,74 eiro līdzfinansē Eiropas Savienība.

Tāpat 2014.gada jūnijā tika noslēgts cits publiski līdzfinansēts projekts - "Energoefektivitātes pasākumu īstenošana ražošanas cehos", ko finansiāli atbalsta Klimata pārmaiņu finanšu instruments. Projekta gaitā energoefektīvāka ražošanas procesa nodrošināšanai tika iegādātas un nodotas ekspluatācijā 85 metināšanas aparātu vienības darbam ar dažāda veida metālu konstrukcijām, deviņas papildaprīkojuma vienības (frekvenču pārveidotāji) elektromotoriem, četras reaktīvās jaudas iekārtas enerģijas kompensēšanai, kā arī veikta apgaismojuma rekonstrukcija divos ražošanas cehos. Projekta kopējās izmaksas bez pievienotās vērtības nodokļa veidoja 1 415 595,83 eiro, no kuriem 479 807,72 eiro tiek līdzfinansēti no Klimata pārmaiņu finanšu instrumenta. Šā projekta realizācijas rezultātā vienlaicīgi tika paaugstināta kuģu jaunbūvju darbu kvalitāte un vienlaicīgi panākta energoresursu ekonomija.

Turpinot darbību pie energoefektivitātes paaugstināšanas jautājuma ar mērķi nodrošināt energoresursu ekonomiju, RKB, sadarbojoties ar citiem vienotās ekonomiskās grupas komersantiem, veic saspiestā gaisa kompresoru nomaiņu, kas ļaus nodrošināt patērētājus ar kvalitatīvu saspiesto gaisu, samazinās saspiestā gaisa zudumus pārvadē un samazinās elektroenerģijas patēriņu saspiestā gaisa ražošanas procesā.

Izvērtējot esošo tirgus situāciju un uzņēmuma iespējas, RKB valde turpinās darbu, lai palielinātu remontējamo kuģu un jaunbūvju apjomus. Uzņēmums plāno iegādāties papildu iekārtas kuģu mazgāšanai un tīrīšanai, kas ļaus palielināt kuģu apstrādes ātrumu dokos. Šim pasākumam tiek plānotas investīcijas 75 000 eiro apmērā.

Attiecībā uz 2014.gada zaudējumiem finanšu pārskatā teikts, ka RKB plāno tos segt no iepriekšējā gada nesadalītās peļņas, tomēr tajā pašā laikā, sevišķu lomu piešķirot apkārtējās vides piesārņojuma samazināšanai, ieguldot uzņēmuma ražošanas iekārtu modernizēšanā, līdz ar to arī procesu modernizācijā, sekmējot uzņēmuma konkurētspēju savā tirgus sektorā, un, protams, peļņas rādītāju uzlabošanai tiks turpināta saimnieciskā darbība arī nākamajā gadā.

RKB lielākais akcionārs, kam pieder 49,86% akciju, ir AS "Remars-Rīga", savukārt "Remars-Rīga" lielākais akcionārs ir Vasilijs Meļņiks. Citi akcionāri pērn gada beigās bija privātpersonas, kam pieder 34,73%, un citas statūtsabiedrības, kam pieder 15,41%.

RKB asociētās sabiedrības ir AS "Tosmares kuģubūvētava" (līdzdalība 49,72%) un SIA "Remars Granula" (līdzdalība 49,8%). RKB dibināta 1995.gadā.

Uzņēmuma akcijas tiek kotētas "Nasdaq Riga" Otrajā sarakstā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!