Foto: LETA

Dīzeļvilcienu modernizācija ir aizkavējusies, jo Vācijas kompānija "Voith" nav laikā piegādājusi pasūtīto produkciju, taču patlaban situācija normalizējas - pirmās piegādes ir veiktas un nav pamata uzskatīt, ka Latvija varētu zaudēt Eiropas Savienības (ES) līdzfinansējumu šajā projektā, apgalvoja AS "Rīgas vagonbūves rūpnīca" (RVR) valdes priekšsēdētājs Gatis Kamarūts.

Viņš skaidroja, ka gan uzņēmums "Pasažieru vilciens" (PV), gan Satiksmes ministrija ir informēti par izveidojušos situāciju. "Voith" esot pasaulē viens no lielākajiem attiecīgo detaļu ražotājiem. Pasūtījums esot veikts vairākus mēnešus iepriekš, un aizkavēšanās notikusi, jo produkts esot visai sarežģīts, ko apliecinājis ražotājs. Kavējums radies, jo saražotie reduktori rūpnīcā pārbaudīti un konstatēti defekti, līdz ar to rūpnīcā pieņemts lēmums ražot jaunus, jo neviena "nopietna kompānija neriskēšot ar pasažieru drošību", skaidroja Kamarūts.

Viņš informēja, ka piegādēm bija jābūt veiktām jau decembrī, taču pirmā produkcija piegādāta vien maijā, līdz ar to aizkavējies arī viss ražošanas process. Kamarūts prognozēja, ka aizkavēsies pirmo vagonu piegāde PV, taču pēdējos jau varētu piegādāt laikā, līdz ar to ES naudas apgūšana neesot pakļauta riskam.

Kā ziņots, dīzeļvilcienu modernizācijas procesā iespējama būtiska aizkavēšanās, turklāt situāciju sarežģī fakts, ka 13 miljoni eiro šajā projektā ir piesaistīti kā Eiropas Savienības (ES) līdzfinansējums, par to uzņēmums "Pasažieru vilciens" (PV) aktuālajā projekta atskaites posmā informējis Satiksmes ministriju (SM).

Iepirkuma līguma parakstīšanas tiesības ieguvusī pilnsabiedrība "DMU vilcieni", kurā ietilpst AS "Rīgas vagonbūves rūpnīca", AS "Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīca" un AS "VRC Zasulauks", nespēj iekļauties līgumā paredzētajos termiņos, skaidro uzņēmumā. PV vairākkārtēji brīdinājusi izpildītājus par juridiskām un finansiālām sekām līguma termiņa būtiska kavējuma gadījumā.

No kopējā projektam nepieciešamā finansējuma, kas sasniedz 21,98 miljonus eiro, 13 miljoni eiro piesaistīti kā Eiropas Savienības (ES) līdzfinansējums. Līgumu par 19 dīzeļvagonu modernizāciju 2014. gada 31.janvārī parakstīja iepriekšējā PV valde. Tas tika noslēgts ar iepirkuma konkursā uzvarējušo uzņēmumu apvienību, kurā ietilpst "Rīgas vagonbūves rūpnīca", "Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīca" un AS "VRC Zasulauks". Projekta finansējumu 13 miljonu eiro apmērā bija plānots piesaistīt ES Kohēzijas fonda programmas "Infrastruktūra un pakalpojumi" ietvaros.

Dīzeļvilcienu modernizācijas iepirkumā tika saņemts tikai viens pieteikums, kuru iesniegusi personu apvienība - AS "VRC Zasulauks", AS "Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīca" un AS "Rīgas vagonbūves rūpnīca".

Pirmā dīzeļvilcienu sastāvu nodošana modernizācijai bija paredzēta 2014.gada maijā, savukārt 2015.gada novembrī plānota pēdējā sastāva saņemšana.

Spānijas kompānija "Construcciones y Auxiliares de Ferrocariles S.A" (CAF) bija iesniegusi vairākas sūdzības Iepirkumu uzraudzības birojā (IUB) par "Pasažieru vilciena" (PV) augustā izsludināto 19 dīzeļvilcienu modernizācijas iepirkumu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!