Foto: DELFI

Lietuvā oficiāli atklāts Eiropas sliežu platuma dzelzceļa "Rail Baltica" posms no Polijas robežas līdz Kauņai. Portāls "Delfi" piedāvā ielūkoties, kā Lietuva tikusi pie Eiropas standarta platuma dzelzceļa līnijas, kas ļāvis vērienīgajam "Rail Baltica" projektam "iemiesoties" dzīvē.

Vēstīts, ka posma svinīgajā atklāšanā Lietuvas valdības vadītājs pēc tikšanās ar Eiropas Savienības transporta komisāri Violetu Bulcu žurnālistiem teicis: "Eiropas Savienībā briedinātā projekta "Rail Baltica" ideja beidzot iemiesojusies dzīvē. (..) Tas ir ļoti labs sākums, bet nedrīkstam apstāties - aicinu projekta partnerus un īpaši kaimiņvalsti Poliju sadarboties, lai īstenotu tālāko mērķi - sliežu ceļu no Varšavas līdz Tallinai."

"Mēs šo jautājumu nupat apspriedām ar komisāri. Lūdzām, lai Polija novirzītu investīcijas uz šo posmu, un ceram, ka pēc rekonstrukcijas pasažieru satiksme tiks atklāta," viņš norādījis.

Lietuvā "Rail Baltica" jaunā sliežu ceļa izbūve paralēli pašreizējām sliedēm sākta 2013. gada rudenī. Darbu tāme Lietuvā bija 364,5 miljoni eiro jeb par 8,6 miljoniem mazāk, nekā sākotnēji plānots. Kopumā Lietuvas teritorijā izbūvēta Eiropas standarta sliežu platuma - 1435 milimetru - dzelzceļa līnija aptuveni 120 kilometru garumā, un tai līdzās atjaunota Krievijas standarta dzelzceļa līnija ar sliežu platumu 1520 milimetri. Visā šai garumā atjaunota arī dzelzceļa inženiertīklu infrastruktūra, rekonstruētas stacijas, peroni, savesti kārtībā vai uzcelti no jauna tilti un satiksmes pārvadi.

Projekta īstenošanā kopumā bija iesaistīti vairāk nekā 1000 strādnieki un speciālisti.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!