Foto: Пресс-фото

AS "RB Rail", Lietuvas, Igaunijas, Eiropas Inovācijas un tīklu izpildaģentūras (INEA) un citu Eiropas Savienības institūciju pārstāvji turpinās sarunas par otrā Eiropas infrastruktūras savienošanas instrumenta (CEF) posma līdzfinansējuma nosacījumiem "Rail Baltica" projekta realizēšanai.

Kā ziņots, sestdien Lietuvas dzelzceļa kompānija "Lietuvos geležinkeliai" kā pēdējā parakstījusi līgumu par "Rail Baltica" izpildes un finansēšanas nosacījumiem, lai gan piektdien ES Transporta un mobilitātes ģenerāldirektorāts paziņoja, ka nekavējoties veiks "Ral Baltica" projekta pārskatu, izvērtējot Lietuvas projekta aktivitāšu un finansējuma atlikšanas, samazināšanas, atgūšanas vai izbeigšanas iespējas.

Ģenerāldirektorāts bija informējis "RB Rail", ka tā ieskatā ir notikusi būtiska kavēšanās ar projekta ieviešanu, īpaši attiecībā uz Projekta finansēšanas un īstenošanas modeļa līguma parakstīšanu, jo Lietuvas puse līgumu nebija parakstījusi līdz noteiktajam termiņam, proti, 30.septembrim.

Līdz līgumu bija parakstījusi "Lietuvos geležinkeliai" "Rail Baltica" īstenotāja AS "RB Rail" valdes priekšsēdētāja Baiba Rubesa žurnālistiem paziņoja, ka ar šo soli risks ES līdzfinansējuma samazināšanai ir krietni mazināts, taču pavisam novērsts tas neesot.

Rubesa uzsvēra, ka lielāka skaidrība šajā jautājumā būs šonedēļ, kad sāksies sarunas starp Lietuvu, "RB Rail" un atbildīgajām ES institūcijām. Vienlaikus viņa pauda pārliecību, ka "Rail Baltica" ir ļoti nozīmīgs visām Baltijas valstīm, tāpēc projekta virzība turpināsies.

Kā ziņots, 30.septembris bija termiņš, līdz kuram Baltijas valstu deviņām iestādēm bija jāparaksta līgums par projekta "Rail Baltica" finansēšanas un izpildes nosacījumiem. To bija parakstījušas visas iesaistītās puses, izņemot "Lietuvos geležinkeliai".

Eiropas sliežu platuma projekts "Rail Baltica" ir līdz šim vērienīgākais transporta infrastruktūras projekts ziemeļaustrumu Eiropā. Tas paredz Eiropas sliežu platuma ātrgaitas dzelzceļa izbūvi, savienojot vienotā dzelzceļa transporta tīklā Tallinu, Rīgu, Kauņu, Varšavu un Berlīni. "Rail Baltica" dzelzceļa tīklam jākļūst par izšķirošo posmu Baltijas jūras Ziemeļu transporta koridorā, nodrošinot reģiona ciešāku ekonomisko un administratīvo sadarbību ar pārējām Eiropas valstīm.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!