Foto: Reuters/Scanpix
2016. gada trešo ceturksni apdrošināšanas akciju sabiedrība ''BALTA'' noslēgusi ar 3,23 miljonu eiro neto peļņu, savukārt kopējā uzņēmuma izaugsme, salīdzinot ar attiecīgo periodu pērn, ir 14 %, informēja uzņēmumā.

''BALTA'' parakstīto prēmiju apjoms gada deviņos mēnešos lēšams 56,1 miljona eiro apmērā. Saskaņā ar uzņēmuma sniegto informāciju, Latvijas nedzīvības apdrošināšanas tirgus izaugsme pirmajos trīs ceturkšņos ir 6 %.

OCTA un KASKO segmentā vērojama aptuveni 5 % izaugsme, kas lielākoties saistīta ar automašīnu skaita pieaugumu, taču vienlaikus šajā segmentā palielinājies spiediens uz produktu rentabilitāti. ''BALTA'' norāda, ka apdrošinātāju rentabilitātes samazinājums saistīts ar trīs galvenajiem faktoriem – ceļu satiksmes negadījumu skaita pieqaugumu, vidējo atlīdzību summu pieaugumu un jaunu automašīnu zādzību skaita pieaugumu.

Savukārt īpašuma apdrošināšanā tirgus izaugsme sasniegusi 5 % atzīmi, turklāt šis pieaugums saistīts ar to klientu skaita palielinājumu, kuri īpašuma apdrošināšanas segmentā ir jaunpienācēji.

"Kopumā šī gada rezultāti gan nozarē, gan uzņēmumā vērtējami pozitīvi. Nedzīvības apdrošināšanas tirgus izaugsme ir saskaņā ar sākotnēji plānoto, aptuveni divas reizes apsteidzot iekšzemes kopprodukta izaugsmi. Ļoti pozitīvi vērtējama arī īpašuma apdrošināšanas tirgus izaugsme, palielinoties to klientu skaitam, kuri iepriekš apdrošināšanas pakalpojumus nebija izmantojuši, – tas nozīmē, ka ir palielinājusies sabiedrības informētība un izpratne par apdrošināšanas būtību," paudis apdrošināšanas sabiedrības BALTA valdes priekšsēdētājs Bogdans Benčaks.

PZU grupas, kurā ietilpst ''BALTA'', neto peļņa 2016. gada trešajā ceturksnī bija 150 miljoni eiro, kas ir par 27 % vairāk nekā attiecīgajā periodā pērn. Šī gada deviņos mēnešos PZU grupas neto peļņa lēšama 303 miljonu eiro apmērā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!