Kā teikts vēstulē, ko parakstījis Igaunijas organizācijas "Avalikult Rail Balticust" valdes loceklis Prīts Humals, biedrības "Latvijas zeme, daba, tauta" valdes priekšsēdētājs Dzintars Livčāns un Lietuvas zemes īpašnieku savienības Pasvales nodaļas priekšsēdētājs Vids Damanausks, paredzamais projekta sociālais un ekonomiskais ieguvums ticis mākslīgi paaugstināts, manipulējot ar datiem par kravas automašīnu degvielas patēriņu un izmešu standartiem.
Tajā norādīts, ka audita pakalpojumu uzņēmuma EY ziņojumā nav izvērtētas ārējās izmaksas, kas saistītas ar būvdarbu ietekmi uz vidi, kā arī ar turpmāko ekoloģisko slodzi dzelzceļa līnijas ekspluatācijas laikā, lai gan to nosaka izmaksu un ieguvumu analīzes vadlīnijas.
Vēstules autori aicina Baltijas valstu augstākās audita iestādes noteikt, kuri neatkarīgie auditori izvērtējuši izmaksu un ieguvumu analīzi. Viņi arī vēlas uzzināt, vai augstāko audita institūciju pienākumos ietilpst Baltijas valstu kopuzņēmuma AS "RB Rail" finanšu audita veikšana, kādēļ izmaksu un ieguvumu analīze nav pilnībā publiskota un kā mazināts risks, ka analīzē pieļauto kļūdu dēļ ES varētu nolemt nefinansēt projektu.