Foto: Publicitātes foto

Pēc otrā posma būvniecības darbu noslēgšanās ekspluatācijā nodots Krievu salas terminālis, portālu "Delfi" informēja Rīgas brīvostas pārvalde.

Krievu salas projekta otrā posma ietvaros ir pabeigta visu komunikāciju, tostarp elektroapgādes kabeļu, ūdensapgādes un kanalizācijas sistēmu izbūve, kā arī kravu laukumu un dzelzceļa izbūve. Kravu laukumiem ir izbūvēts betona plātņu un asfalta segums.

Lai gādātu par Krievu salas teritorijai piegulošo apkaimju iedzīvotāju dzīves kvalitāti, ir izbūvēs 23 metrus augsts vēja žogs divu kilometru garumā. Tā funkcija ir neļaut ogļu putekļiem ar vēju nonākt apkārtējā vidē.

"Rīgas brīvosta savu solījumu un apņemšanos ir izpildījusi pilnā apmērā – visi papildu infrastruktūras būvdarbi, ko bija paredzēts veikt otrās kārtas ietvaros, ir izpildīti, un objekti ir nodoti ekspluatācijā. Līdz ar to var teikt, ka vairāku gadu intensīvais darbs pie Krievu salas termināļa objektu izbūves ir noslēdzies, un Rīgas osta ir ieguvusi pasaules standartiem atbilstošu kravu apstrādes termināli, kas atbilst arī visaugstākajām vides prasībām," komentēja Rīgas brīvostas valdes priekšsēdētājs Andris Ameriks (GKR).

Krievu salas termināļa projektu Rīgas brīvostas pārvalde sāka 2012. gadā, lai ogļu pārkraušanu no Rīgas centra pārvietotu uz nomaļāku teritoriju.

Vēstīts, ka ogļu pārkraušanai Rīgas centrā bija jāapstājas jau 2019. gada sākumā. Taču pēc stividoru lūguma, kuri grib pārcelties uz Krievu salu, bet vienlaikus nepārtraukt uzņēmējdarbību Eksportostā, Rīgas dome ogļu pārtraukšanu centrā ļāva turpināt līdz martam.

2015.gada 31.decembrī noslēdzās Krievu salas termināļa pamatinfrastruktūras izbūve, kuras ietvaros tika izveidotas četras dziļūdens piestātnes (15,5 metri) ar kopējo garumu 1180 metri un nepieciešamā pievadceļu un inženiertehniskā infrastruktūra.

Plānotā termināļa jauda ir 15-20 miljoni tonnu gadā. Projekta kopējās izmaksas ir 151,8 miljoni eiro, no kurām attiecināmās izmaksas ir 123,24 miljoni eiro, bet Kohēzijas fonda līdzfinansējums ir 75,83 miljoni eiro. Īstenojot projekta aktivitātes, ir izdevies panākt desmit miljonu eiro ietaupījumu.

Eiropas Komisija Krievu salas projektu izvērtēs 2019.gada marta beigās, un tad arī būs zināms, vai projekts sasniedzis mērķus un Eiropas Savienības līdzfinansējums tiek piešķirts pilnā apmērā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!