Foto: Andrejs Jemeļjanovs
Pērn iedzīvotāju skaits, kas izvēlējušies nepieciešamos produktus iegādāties interneta vidē, visstraujāk ir audzis Latvijas reģionos. 2019. gada pēdējos trīs mēnešos vien pieprasījums reģionos ir palielinājies par 30%, salīdzinot ar 2018. gada attiecīgo periodu, liecina interneta veikala "1a.lv" pārdošanas rezultāti. Vislielākā e-komercijas izaugsme ir bijusi vērojama Rēzeknē un Daugavpilī, kam seko Jelgava, Tukums, Liepāja un Madona.

"Gada aktīvākais mēnesis e-komercijā un mazumtirdzniecībā kopumā ir decembris. Taču šogad novērojām nebijušu aktivitāti tieši reģionos, kur ierasti tie ir 10% no visiem pasūtījumiem, bet decembrī veidoja jau teju piekto daļu. Turklāt Daugavpilī 23. decembrī savus pasūtījumus saņēma pat uz pusi vairāk klientu nekā parasti. Pasūtījuma skaita palielināšanos reģionos būtiski ir ietekmējusi piegādes risinājumu pieejamības uzlabošanās, tostarp preču saņemšanas-atgriešanas punktu izveide, piegādes iespējas uz pakomātiem un sadarbības partneru preču saņemšanas punktiem, kā arī piegādes nodrošināšana uz mājām plašākam iedzīvotāju lokam," teic interneta veikala "1a.lv" valdes loceklis Ģirts Siliņš.

Salīdzinot dažādu reģionu trīs populārākās pieprasītāko preču kategorijas, redzamas būtiskas atšķirības – vienā pilsētā iecienītākās preces ir elektronika, bet citviet tās ir interjera preces un pat smaržas.

Daugavpilī vispieprasītākās ir bijušas elektronikas preces un populārākās preces pērn bija mobilie telefoni, kuru pieprasījums, salīdzinot ar 2018. gadu, ir pieaudzis par 29%, mazā virtuves sadzīves tehnika (43%), viedpulksteņi (60%) un televizori. Savukārt Rēzeknē lielākais pieprasījums ir bijis interjera precēm, kuru pieprasījums ir audzis teju par divām trešdaļām jeb 72%, otra populārākā kategorija ir bijušas sporta un atpūtas preces (48%), bet trešā – spēles un rotaļlietas (25%). Jelgavas top 3 iekļuvusi ne tikai audio aparatūra ar 40% pieaugumu, bet arī smaržas un skaistumkopšanas un ķermeņa kopšanas ierīces, ko jelgavnieki iegādājušies attiecīgi par 33% un 25% vairāk nekā pērn.

Interneta veikals "1a" darbojas Latvijā, Igaunijā un Lietuvā vairāk nekā 10 gadus. Aizpērn "1a" apgrozījums Baltijas valstīs veidoja 77 miljonus eiro, kas ir par gandrīz 30% vairāk nekā gadu iepriekš. Jau vēstīts, ka internetveikala "1a.lv" pārvaldītājs "Mobilukss" 2018. gadā strādāja ar 52,992 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 27,7% vairāk nekā gadu iepriekš, bet kompānijas zaudējumi pieauga piecas reizes un sasniedza 1,693 miljonus eiro. Kompānija "Mobilukss" reģistrēta 2002. gada novembrī, un tās pamatkapitāls ir 110 000 eiro. Kompānijas vienīgais īpašnieks ir SIA "1A grupa", kura patiesie labuma guvēji ir Lietuvas pilsoņi Artūrs Rakausks (Artūras Rakauskas) un Augustins Rakausks (Augustinas Rakauskas).

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!