Foto: Publicitātes foto

AS "Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīca" šā gada trešajā ceturksnī apgrozījusi 7,121 miljonu eiro, kas ir par 10,3% vairāk nekā gada pirmajos sešos mēnešos kopā, informēja ražotnes valdes locekle Natālija Petrova.

No trīs galvenajiem rūpnīcas darbības virzieniem – ritošā sastāva remonts, rezerves daļu ražošana un metālapstrāde – pašlaik vislielāko devumu apgrozījumā sniedz remonta pakalpojumi.

"Šā gada trešā ceturkšņa apgrozījums ir teju tādā pašā līmenī kā pērn, un to mēs vērtējam kā pozitīvu tendenci. Arī šogad augļus turpina nest iesāktā stratēģija – mērķa tirgus diversifikācija. Pandēmijas ietekmi, protams, izjūtam, tomēr darām visu iespējamo, lai saglabātu ražošana apjomus, lielā mērā pateicoties tam, ka ir izveidotas iestrādes jaunos Eiropas tirgos," skaidroja Petrova.

Akcionārs Oļegs Osinovskis uzsver, ka pērn tika sasniegti labākie rezultāti uzņēmuma pastāvēšanas vēsturē. "Apgrozījums pieauga līdz 38,5 miljoniem eiro, pieauga rentabilitātes rādītāji, kas ražošanas uzņēmumam ir kritiski svarīgi, uzņēmums strādāja kaut ar nelielu, bet tomēr peļņu. Pirmo reizi akcionāram nebija jāveic investīcijas rūpnīcas darbības stabilizēšanai," teica Osinovskis.

Šobrīd "Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīcas" 95% apgrozījuma veido preču un pakalpojumu eksports uz tādām valstīm kā Vācija, Polija, Krievija, Ukraina, Baltkrievija, Lietuva, Igaunija un Kazahstāna.

"Mēs bijām cerējuši uz panākumu nostiprināšanos 2020. gadā, bet šobrīd kļūst svarīgs uzņēmuma iesāktais attīstības virziens, proti, vēl plašāka portfeļa diversifikācija, apgūstot Rietumeiropas tirgus. Atjaunotā tehnoloģiskā bāze, pielāgotā infrastruktūra, iegūtie sertifikāti un ražotnes pieredze ļauj mums paaugstināt eksporta apjomus, tāpēc pašlaik kritiski svarīga kļūst eksporta atbalsta instrumentu pieejamība," tā Osinovskis.

Pēdējos piecos gados uzņēmuma attīstībā ir ieguldīti vairāk nekā 5 miljoni eiro, tostarp piesaistot Eiropas Savienības fondu līdzfinansējumu, lai nostiprinātu konkurētspēju. "Varam droši teikt, ka "Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīcas" produkti gan ar kvalitāti, gan ar cenu var konkurēt ar līdzīgiem ražotājiem Eiropā," pauda Osinovskis.

Pašlaik uzņēmumā strādā vairāk nekā 600 darbinieku.

2019. gadu uzņēmums noslēdza ar 38,5 miljonu eiro apgrozījumu, kas bija par 32% vairāk nekā gadu iepriekš, un ar nepilnu 100 tūkstošu eiro peļņu. 2019. gadā nodokļos un nodevās maksāti 3,15 miljoni eiro (2018.gadā – 2,69 miljoni), tostarp 2,19 miljonus veido sociālā nodokļa iemaksas (2018. gadā – 1,86 miljoni).

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!