Foto: LETA

Izsludināts konkurss uz VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) valdes locekļa tehniskās ekspluatācijas jautājumos amatu, liecina paziņojums uzņēmuma mājaslapā.

Mēneša bruto atlīdzība LDz valdes loceklim noteikta 9036 eiro apmērā.

Pieteikties konkursā var līdz 2022.gada 6.martam.

Amata pienākumu izpilde saistīta ar pielaidi valsts noslēpumam, tāpēc kandidātiem jāatbilst prasībām speciālās atļaujas pieejai valsts noslēpumam saņemšanai.

Kandidātam prasītas valsts valodas zināšanas valdes locekļa uzdevumu profesionālai izpildei nepieciešamā apjomā (C1 līmenī), angļu valodas zināšanas atbilstoši Eiropas kopīgajām nostādnēm valodu apguvei ne zemākas par B2 līmeni un krievu valodas zināšanas ne zemākas par B2 līmeni. Kandidātam jābūt arī akadēmiskajai augstākajai vai otrā līmeņa profesionālajai augstākajai izglītībai inženierzinātnēs, eksaktās zinātnēs (matemātikā vai fizikā) vai citā pielīdzināmā jomā.

Pretendentiem prasīta arī nevainojama reputācija un darba pieredze infrastruktūras tehniskās ekspluatācijas jautājumos. Turklāt pēdējo 10 gadu laikā kandidātam jābūt vismaz triju gadu pieredzei vidējas vai lielas kapitālsabiedrības valdes locekļa vai valdes loceklim līdzvērtīgā vadošā amatā attiecīgās kapitālsabiedrības darbības jomā vai arī vismaz triju gadu pieredzei biznesa vadībā stratēģiskajā līmenī valdes loceklim līdzvērtīgā vadošā amatā vidējā vai lielā kapitālsabiedrībā, kas nodrošina valdes locekļa amata uzdevumu izpildei nepieciešamās kompetences un zināšanas ar inženiertehnisko jomu saistītā amata pienākumu profesionālai izpildei.

Kandidātam jābūt pierādāmai iepriekšējai pieredzei pārmaiņu procesu vadīšanā, kas saistīti ar organizācijas struktūrām, procesiem un cilvēkresursu izmaiņām, komandas vadības pieredzei lielā uzņēmumā vai vairāku līmeņu struktūras komandas vadības pieredzei, pārvaldības un kontroles stiprināšanā vai darba organizācijas un lietderības uzlabošanā, kā arī sekmīgiem rezultātiem šo procesu ieviešanā mērogojamā biznesā.

Tāpat prasīta pieredze tehniskās ekspluatācijas un/vai inženiertehniskās funkcijas un procesu pārvaldības jautājumos, vēlams lielā uzņēmumā ar sarežģītu struktūru un procesiem, pieredze kapitālsabiedrības darbības stratēģijas izstrādē un īstenošanā pārraudzībā, procesu plānošanā un vadīšanā un izpratne par publiskas personas kapitālsabiedrību pārvaldību un darbību, korporatīvās pārvaldības principu pārzināšana. Kandidātam jābūt arī zināšanām un izpratnei par LDz komercdarbības jomu (jautājumiem, kas saistīti ar infrastruktūras pārvaldīšanu un tehnisko jomu, transportu un loģistiku), un iepriekšējā darba pieredze šajos jautājumos tiks uzskatīta par priekšrocību.

Kandidātam nepieciešamas prasmes komandas vadīšanā, stratēģisks redzējums, spēja pieņemt lēmumus un atbildība, kā arī orientācija uz attīstību.

LDz valdes locekļa personāla atlases un novērtēšanas process sastāvēs no vairākām kārtām, un to īstenos atlases konkursa nominācijas komisija un personāla atlases kompānija SIA "Fontes Executive Search".

Kandidāti, kas tiks virzīti otrajai kārtai, tiks aicināti ne vēlāk kā piecu dienu laikā iesniegt sagatavotu prezentāciju ar nominācijas komisijas noteikto tēmu.

2022.gada 15.janvārī darbu LDz valdē atstāja Ēriks Šmuksts, kurš valdes locekļa amatā strādāja kopš 2008.gada.

Šobrīd LDz valdes priekšsēdētājs ir Māris Kleinbergs, bet valdes locekļi ir Rinalds Pļavnieks un Vita Balode-Andrūsa.

LDz ir publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs un koncerna "Latvijas dzelzceļš" valdošais uzņēmums. Koncernā ietilpst arī sešas meitassabiedrības - "LatRailNet", kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, "LDz Cargo", kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus, infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmums "LDz infrastruktūra", ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmums "LDz ritošā sastāva serviss", apsardzes uzņēmums "LDz apsardze", kā arī loģistikas uzņēmums "LDz loģistika".

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!