Foto: Publicitātes attēli

Starptautiskā konkursā dzelzceļa trases izbūvei Latvijā – "Rail Baltica" pamattrases būvdarbiem Latvijā pirmajā kārtā savu kandidatūru pieteikušas 6 uzņēmumu apvienības, kuras veido 17 nozīmīgi būvniecības jomas uzņēmumi, pārstāvot plašu reģionu no kopumā 8 valstīm (Francijas, Spānijas, Latvijas, Polijas, Itālijas, Ķīnas, Turcijas un Dienvidkorejas), informē "Eiropas Dzelzceļa līnijas".

Konkursa mērķis ir agrīna būvuzņēmuma iesaiste Rail Baltica dzelzceļa līnijas infrastruktūras būvdarbu nodrošināšanai Latvijā ārpus Rīgas pilsētas robežām.

Iepirkuma komisija īpaši vērtēs kandidātu atbilstību iepirkuma kvalifikācijas prasībām, tostarp iepriekšējai pieredzei dzelzceļa būvniecībā, atbilstoši Eiropas Savienības standartiem.

Starptautiskajā konkursā pieteikumus iesnieguši:

  • personu apvienība "Webuild NGE-TSO JV", ko veido Francijas uzņēmumi "Webuild S.p.A., NGE Contracting SASU" un "TSO SAS";
  • personu apvienība "OHLA" – "GULERMAK Rail Baltica Joint Venture", ko veido "Obrascón Huarte Lain", S.A., "Gülermak Ağır Sanayi İnşaat ve Taahhüt A.Ş." un "Gülermak Sp. z o.o." (Spānija, Turcija, Polija);
  • personu apvienība "E.R.B. Rail Baltica JV", ko veido "Eiffage Génie Civil SAS", "Budimex S.A." un "Rizzani de Eccher S.p.A" (Francija, Polija, Itālija);
  • personu apvienība, ko veido "Aldesa Construcciones" S.A., "China Civil Engineering Construction Corporation", Sabiedrība ar ierobežotu atbildību "TEK Baltic" (Spānija, Ķīna, Latvija);
  • personu apvienība, ko veido Turcijas uzņēmumi "IC İÇTAŞ İNŞAAT SANAYİ VE TİCARET A.Ş." un "DOĞUŞ İNŞAAT VE TİCARET A.Ş.";
  • personu apvienība "DL E&C-Lotte E&C-Nurol", kuru veido divi Dienvidkorejas un Turcijas uzņēmums "DL E&C Co.", Ltd., "Lotte Engineering & Construction Co.", Ltd. un "Nurol İnşaat ve Ticaret" A.Ş.

Satiksmes ministrs Tālis Linkaits uzsver, ka "šajā ģeopolitiskajā situācijā ir jānodrošina pēc iespējas ātrāka "Rail Baltica" projekta īstenošana, veidojot jaunu, spēcīgu transporta koridoru un stiprinot Eiropas savienojamību. Ukrainas notikumu kontekstā ir svarīgi apzināties, ka "Rail Baltica" projekts pārsniedz pasažieru un kravu pārvadājumu iespējas, par kurām ierasti runājam. Pašlaik Rail Baltica transporta koridors ir vitāli nozīmīgs arī iedzīvotāju drošības, labklājības un valsts pamatfunkciju nodrošināšanai. Sagaidām, ka EDZL nodrošinās profesionālu un augstākajiem starptautiskajiem standartiem atbilstošu "Rail Baltica" pamattrases būvniecības iepirkumu, kas ir svarīgs tālākai projekta virzībai."

"Būvuzņēmēju aktivitāte šajā konkursā vērtējama kā pietiekoši liela, ņemot vērā augstās, taču projekta mērogam atbilstošās prasības pretendentiem. Pirmais iepirkuma posms vērtējams sekmīgi arī tādēļ, ka iepirkuma laikā netika saņemta neviena potenciālo pretendentu sūdzība, kas liktu pārtraukt vai mainīt sākotnēji noteiktās iepirkuma prasības. Kopumā konkursa organizētājs no potenciālajiem pretendentiem saņēma 83 jautājumus, uz kuriem iepirkuma komisija sniedza atbildes. Esam gandarīti, ka dalībai pamattrases būvdarbiem ir pieteikušies nozīmīgi, starptautiski atpazīstami būvuzņēmumi ar ilggadēju pieredzi ātrgaitas dzelzceļa infrastruktūras būvniecībā. Pirmo reizi EDZL organizētajos konkursos potenciālo kandidātu pārstāvētā ģeogrāfija ir tik plaša – pat ārpus Eiropas robežām. Līdzšinējā pieredze liecina, ka uzņēmumi gatavi iesaistīties "Rail Baltica" projektu realizācijā, veidojot apvienības, kas rada labāko zināšanu, pieredzes un prakses sinerģiju, veidojot augsti kompetentu komandu darbu realizācijai," saka "Eiropas Dzelzceļa līnijas" valdes priekšsēdētājs Kaspars Vingris.

Iepirkuma komisija konkursa 2. posma prasības plāno nodot kvalificētajiem pretendentiem šī gada aprīļa sākumā, lai saņemtu pretendentu piedāvājumus 2022. gada septembrī. Paredzēts ar otrā iepirkuma posma uzvarētāju līgumu noslēgt 2022. gada nogalē, un uzsākt būvdarbus 2023. gada pirmajā pusē.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!