Foto: DELFI

Jūnijā Latvijas ostās kopumā pārkrauti 3,4 miljoni tonnu kravu un salīdzinājumā ar maiju tas ir samazinājums par 228,8 tūkstošiem tonnu, jeb 6%, liecina Satiksmes ministrijas apkopotie operatīvie dati.

Savukārt kopumā gada pirmajā pusē kravu apgrozījums Latvijas ostās sasniedza 23,58 miljonus tonnu, kas, salīdzinot ar 2021. gadu, ir kāpums par 15,2%, jeb 3,10 miljoniem tonnu kravu.

Satiksmes ministrs Tālis Linkaits komentē, ka ostu apgrozījuma pieaugumu galvenokārt ir nodrošinājušas tranzīta kravas no Kazahstānas, īpaši akmeņogļu kravas, un arī turpmāk, ņemot vērā ģeopolitisko situāciju, sadarbībai ar Kazahstānu būs būtiska nozīme, lai nodrošinātu Latvijas dzelzceļa sistēmas veiksmīgu darbu. Kopumā kravu apgrozījuma dinamikas virzienu vērtēt varēs gada otrajā pusē, vērojot pret Krieviju un Baltkrieviju noteikto sankciju ietekmi.

Dati liecina, ka sankciju ietekmē jūnijā turpināja samazināties naftas produktu un ķīmisko beramkravu kravu plūsmas.

Gada pirmajos piecos mēnešos lielajās ostās pārkrauti 4,4 miljoni tonnu akmeņogļu, kas ir pieaugums par 20,6 reizēm, salīdzinot ar pagājušā gada šādu pašu periodu. Taču jūnijā pārkrautie 577,7 tūkstoši tonnu akmeņogļu ir samazinājums par 6% attiecībā pret maiju. Visvairāk akmeņogļu maijā pārkrauts Rīgas ostā – 464,7 tūkstoši tonnu, kam seko Ventspils osta ar 113 tūkstošiem tonnu pārkrautu ogļu.

Foto: Satiksmes ministrija

Lai gan jūnijā pārkrauto naftas produktu kravu apjoms salīdzinoši ar maiju palielinājies par 4 %, tomēr salīdzinājumā ar pagājušo gadu tas ir samazinājies par 16% - piecos mēnešos kopā pārkrautas 3,8 milj. tonnu naftas produktu.

Foto: Satiksmes ministrija

Savukārt konteinerizēto kravu apjoms šī gada pirmajos sešos mēnešos palielinājies un sasniedza 2,4 miljonus tonnu, kas, salīdzinot 2021. gadu, ir kāpums par 16,6%, bet ro-ro kravu pagrozījums sasniedza 1,9 miljonus tonnu, kas, salīdzinot ar 2021. gadu, ir kāpums par 17,5%.

Kopējais dzelzceļa kravu apgrozījums šī gada 6 mēnešos sasniedza 12,2 miljonus tonnu, kas, salīdzinot ar 2021. gadu, ir kāpums par 17,6 %. Dzelzceļa pārvadājumu jomā pieaugumu nodrošināja Kazahstānas izcelsmes ogļu kravu transports. Pa dzelzceļu pārvadāto naftas produktu kravu apgrozījums samazinājies līdz 2,16 miljoniem tonnu, kas gada laikā ir kritums par 35%. Savukārt labības kravu apgrozījums sasniedza 2,03 miljonus tonnu, kas, salīdzinot ar 2021. gadu, ir kāpums par 11%.

Kravu apgrozījums ar Krieviju jau vairākus mēnešus turpina samazināties, bet ar Baltkrieviju kravu apgrozījums saglabājas nenozīmīgs. Savukārt Kazahstānas kravu apjoms gada laikā pieaudzis par 72 reizēm – ja pērn gada pirmajos sešos mēnešos "LDZ Cargo" pārvadāja 34 tūkstošus tonnu Kazahstānas kravu, tad šogad šajā paša laika periodā – jau 2,46 miljonus tonnu kravu no šīs valsts.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!