Foto: Publicitātes foto

Kopš vasaras vērojamas izmaiņas Latvijas iedzīvotāju iepirkšanās paradumos: cilvēki apdomīgāk piepilda savus pārtikas grozus, dodot priekšroku akcijas precēm un izdevīgākajiem piedāvājumiem, liecina "Rimi Latvia" novērojumi.

Tomēr sabiedrība nav gatava pavisam atteikties no iecienītajiem produktiem; biežāk izvēlas dažādas to alternatīvas.

Latvijas pircēji ātri pielāgojas tirgus situācijai – kā rāda Rimi apkopotie dati, cilvēki pērk mazāk un mēģina ietaupīt, biežāk izvēlas akcijas preces un iepērkas vairākos veikalos, meklējot izdevīgākos piedāvājumus. Arī aptaujas liecina, ka 88% Latvijas iedzīvotāju jau jūlijā bija nobažījušies par mājsaimniecību izdevumiem rudenī un ziemā, kas atspoguļojas arī iepirkšanās paradumos.

"Vienlaikus pircēji nav gatavi atteikties no ierastajiem produktiem uzturā, tāpēc meklē gudras alternatīvas un veidus, kā optimizēt savu pārtikas grozu. Jūtami pieauguši "Rimi" privātās preču zīmes produktu pārdošanas apjomi, pircējiem novērtējot cenas un kvalitātes attiecību: privātās preču zīmes produktu segmentā, salīdzinot 2021. gada desmit mēnešus ar šī gada desmit mēnešiem, būtiski pieaudzis pārdošanas apjoms griķiem (pat četras reizes), makaroniem, pienam, vistas filejai, arī tā sauktajām rollton tipa zupām, kas liecina, ka pircēji arī šādi meklē lētas maltīšu alternatīvas," stāsta "Rimi Latvia" sabiedrisko attiecību vadītājs Juris Šleiers.

Joprojām saglabājas pieprasījums pēc svaigās gaļas, taču populārāka kļūst cūkgaļa, kas ir lētāka nekā vistas gaļa, un lielāka interese vērojama arī par gaļu ar kauliņu (šķiņķi ar kaulu, spārniem, stilbiem) un subproduktiem. Salīdzinot šī gada septembra un pagājušā gada septembra rādītājus, vistas gaļas subproduktu (vistu aknu un tādu buljonam noderīgu daļu kā kaklu un muguru) patēriņš audzis par 28%.

"Rimi" privātās preču zīmes cāļa filejas pārdošanas apjoms ir teju dubultojies, kas mazumtirgotāja ieskatā liecina, ka cilvēki labprāt izvēlas iecienīto produktu alternatīvas, tostarp privātās preču zīmes produktus, novērtējot cenas un kvalitātes attiecību.

Atsaucību guvusi atbalsta programma ar samazinātajām un fiksētajām cenām, kurā tiek piedāvāti vairāk nekā 200 produkti. Jau ziņots, ka nolūkā mazināt inflācijas radīto spiedienu uz sabiedrību, "Rimi" līdz gada beigām fiksējis cenas pieprasītākajiem pārtikas produktiem un pirmās nepieciešamības higiēnas precēm. Vienlaikus veikalos saglabāta iespēja iegādāties atsevišķus produktus no dažādām sortimenta kategorijām ar izdevīgām atlaidēm. Savukārt produktiem ar pēdējo dienu termiņiem tiek piedāvāta līdz pat 40% samazināta cena. Tas ļauj iegādāties, piemēram, svaigu gaļu, sieru vai zivis ar ievērojamu atlaidi pagatavošanai tās pašas dienas vakariņās vai arī sasaldēšanai, lai izmantotu vēlāk. Tādējādi vienlaikus tiek ietaupīts ģimenes budžets, samazināts potenciālo pārtikas atlikumu apjoms un to radītā ietekme uz vidi.

Novembrī šo piedāvājumu ir paredzēts ieviest arī Rimi mobilajā lietotnē. "Interesanti, ka arī "Rimi" e-veikals kļūst par tādu kā cenu salīdzināšanas platformu izdevīgāko piedāvājumu meklējumos. Akcijas preču meklēšanas biežums pēdējos trīs mēnešos e-veikalā ir palielinājies gandrīz par 25%, salīdzinot ar attiecīgo periodu pērn," stāsta Šleiers.

"Rimi Latvia" ir viens no lielākajiem pārtikas mazumtirdzniecības uzņēmums Latvijā ar vairāk nekā 130 dažādu formātu veikaliem visā Latvijā (Rimi Hyper, Rimi Super, Rimi Mini un Rimi Express). Kopš 2019. gada darbību uzsācis arī tā e-veikals. Uzņēmumā strādā vairāk nekā 6500 darbinieku.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!