Foto: AP/Scanpix/LETA

"Aicinām Latvijas valsti izveidot kvalificētu sarunu vešanas komandu, lai pēc iespējas ātrāk varētu sākt sarunas ar attīstītāju, jo līdz šim tādas nav notikušas," paziņojis Skultes sašķidrinātās gāzes (LNG) termināļa projekta virzītājs "'Skulte LNG Terminal'.

Tas attīstītāja ieskatā palīdzētu tuvināt pozīcijas un novērst neskaidrības, un nonākt pie savstarpēji izdevīga rezultāta visu Latvijas iedzīvotāju un tautsaimniecības interesēs.

Portāls "Delfi" jau vēstīja, ka 21. februārī Ministru kabinets noraidīja AS "Skulte LNG Terminal" un stratēģiskā investora piedāvātos projekta sadarbības nosacījumus, izskatot Klimata un enerģētikas ministrijas (KEM) padziļināto izvērtējumu. Secināts, ka konkrētos projekta sadarbības nosacījumus nevar atbalstīt galvenokārt to regulatīvo priekšrocību un garantiju apjoma dēļ. Vēlāk, pēc Ministru kabineta sēdes, preses konferencē valdības pārstāvji izteicās, ka projektu varētu realizēt valsts, iesaistot valsts kapitālsabiedrības.

"'Skulte LNG Terminal' uzsver, ka likums paredz termināli uzbūvēt līdz 2024. gada septembrim, un šī termiņa neievērošana kā arī ar to saistītie energoapgādes riski kļūs par Latvijas politiķu atbildību. Tas atgādina, ka 2022. gada martā "'Skulte LNG Terminal' Ekonomikas ministrijai nosūtījis vēstuli, kurā aicinājis izvērtēt iespēju projektā kā dibinātājiem iesaistīties arī "Latvenergo" un "Conexus", lai stimulētu abu kapitālsabiedrību interesi. Par šo piedāvājumu uzņēmums nav saņēmis atbildi. "Pēdējā gada laikā esam iesnieguši valdībai vairākus priekšlikumus, tomēr neesam saņēmuši kvalificētas atbildes uz nevienu no tiem. Lai saprastu, vai esam domubiedri, sagaidām konstruktīvas sarunas ar Klimata un enerģētikas ministriju jau tuvākajā laikā," norāda attīstītājs.

Ja Latvijai nebūs sava LNG termināļa, valsts saskarsies ar tādu pašu situāciju kā pērn rudenī, uzsver projekta virzītājs, kad steigā un dārgi iepirkti 2 TWh gāzes no Klaipēdas termināla, samaksājot par diviem gāzes kuģiem tā brīža augsto cenu – vairāk nekā 250 miljonus eiro. "Tagad šāds gāzes apjoms maksātu vien 100 miljonus eiro. Šķiet, ka 150 miljoni jau ir pazaudēti, kas ir akurāt tik, cik maksā izbūvēt termināli Skultē," klāsta "'Skulte LNG Terminal'.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!