Foto: Publicitātes foto

2005. gadā, kad UPB grupa, kas būvē un ražo dažādas būvkonstrukcijas, sāka sadarbību ar partneriem Zviedrijā, uzņēmuma eksporta apgrozījums uz Zviedriju bija daži miljoni eiro, bet šobrīd – jau vairāk nekā 100 miljoni eiro. Veidot biznesu ārvalstīs nav viegli, taču UPB panākumu pamatā ir uzņēmuma vadības 20 gadus sens stratēģisks lēmums attīstīt eksportu. Tagad Zviedrija ir UPB lielākais eksporta tirgus un veido 35-40% uzņēmuma apgrozījuma.

UPB 2005. gadā uzbūvēja jaunu dzelzsbetona rūpnīcu Liepājā. Tolaik Latvijā bija būvniecības bums un daudzi uzņēmumi par eksportu nedomāja vispār, bet UPB bija skaidrs, ka uzņēmums nevar paļauties tikai uz Latvijas svārstīgo būvniecības tirgu. Tāpēc tika izlemts, ka eksporta apgrozījumam jāveido vismaz 30% – lai tad, ja vietējais tirgus piedzīvo svārstības, uzņēmums būtu pasargātāks no tām. "Tā brīža īpašnieku un padomes locekļu stratēģiskais redzējums izrādījās pareizs," saka UPB valdes loceklis Uģis Grīnbergs.

Par to uzņēmums pārliecinājās bumam sekojošajos krīzes gados. 2009. un 2010. gadā būvniecība Latvijā praktiski apstājās. Taču UPB grupai izdevās turpināt darbību, pateicoties eksportam, kas dažus gadus veidoja pat 80% un 90% no grupas apgrozījuma. UPB valdes loceklis gan uzsver, ka eksports prasa milzīgu piepūli.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!