Foto: Kārlis Dambrāns, DELFI

Kompānijas "L'Oréal" krēmi, šampūni un citi tā ražotie skaistumkopšanas produkti ir sastopami teju katrā veikalā un aptiekā, tomēr nereti "ārpus kadra" paliek fakts, ka "L'Oréal" ir lielākais kosmētikas ražotājs visā pasaulē. Tā globālais apgrozījums pērn ⁠– 38,3 miljardi eiro ⁠– ⁠bija gandrīz tikpat liels, kā viss, ko saražoja un pārdeva Latvija (tās IKP 2022. gadā bija 39 miljardi eiro).

Pēdējo gadu laikā ir būtiski pieaugušas gan cilvēku zināšanas par skaistumkopšanu, tai skaitā dažādām aktīvajām vielām, kas tiek izmantotas kosmētikas produktos, gan arī bažas par veselību un produktu drošumu. Prasīgāks pircējs gan pasaulē lielāko ražotāju nebaida, intervijā "Delfi Bizness" sacīja "L'Oréal" Polijas un Baltijas reģiona izpilddirektors Valerī Gošerāns (Valéry Gaucherand). Tieši pretēji – tas mudina "L'Oréal" attīstīt jaunus produktus, tostarp apvienojot skaistumkopšanu ar tehnoloģijām, arī mākslīgo intelektu.

Sarunas laikā Gošerāns vairākkārt norāda, ka Baltijas tirgus ir dinamisks – tāds, kura izaugsme gadā pārsniedz 15%. Vienlaikus tirgus kļūst arvien attīstītāks un sarežģītāks, te novērojamas būtiskākās tendences skaistumkopšanā – pieprasījums pēc personalizētiem produktiem un personalizētas iepirkšanās pieredzes. Produktiem jābūt izstrādātiem un saražotiem ilgtspējīgā veidā, kā arī vairāk zināšanu par skaistumkopšanu veicina pieprasījumu pēc augstas iedarbības produktu sastāvdaļām.

Katrā Baltijas valstī pastāv zināmas mazumtirdzniecības vides atšķirības. Igaunijā skaistumkopšanas līdzekļus vairāk pērk pārtikas veikalos un universālveikalos. Latvijā – specializētajos veikalos, savukārt Lietuvā pircēji kosmētiku vienlīdz daudz iegādājas lielveikalos, aptiekās un specializētajos veikalos.

Visās trīs Baltijas valstīs novērojama arī vietējo skaistumkopšanas zīmolu attīstība, taču mazākā mērā nekā, piemēram, Polijā, kurā ir spēcīga vietējā skaistumkopšanas produktu ražošanas industrija.

Neskatoties uz konkurences pieaugumu, "L'Oréal" pozīcijas reģionā ir spēcīgas, to apliecina tas, ka uzņēmuma produktu kategoriju tirgus daļa, pēc Gošerāna teiktā, Latvijā, Lietuvā un Igaunijā ir 

Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu.

Lūdzu, uzgaidi!

Pielāgojam Tev piemērotāko abonēšanas piedāvājumu...

Loading...

Abonēšanas piedāvājums nav redzams? Lūdzu, izslēdz reklāmu bloķētāju vai pārlādē lapu.
Jautājumu gadījumā raksti konts@delfi.lv

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!