Foto: Privātais arhīvs

Latvijā ražotā "Plūkt" ziemeļu augu tēja ar nosaukumu "Blossom" janvāra beigās piedzīvoja atpazīstamības pieaugumu Amerikā pēc tam, kad amerikāņu aktrise Drū Berimora izcēla zīmolu kā dāvanu, ko izvēlēties e-komercijas vietnē "Etsy".

"Etsy" ir viens no nozīmīgākajiem "Plūkt" tējas pārdošanas kanāliem Amerikā. 2024. gada sākumā e-komercijas uzņēmums aicināja amerikāņu aktrisi, kinoproducenti un režisori Drū Berimoru (Drew Barrymore) izvēlēties zīmolus un to produkciju, ko viņa ieteiktu kā dāvanu un viens no tiem ir zīmola "Plūkt" tēja "Blossom".

ASV ir stratēģiski nozīmīgākā un viena no 22 eksporta valstīm, kur tiek tirgota bioloģiski sertificēta tēja ar latvisko nosaukumu "Plūkt".

"Katru atsauksmi par "Plūkt" tēju novērtēju kā būtisku ieguldījumu tējas baudītāju komūnas paplašināšanā un nenoliedzami slavenās amerikāņu aktrises rekomendācija vēl vairāk stiprina mūsu zīmola pozīciju Amerikā," saka uzņēmuma līdzdibinātāja un vadītāja Māra Lieplapa.

Drū Berimoras rekomendētās "Plūkt" tējas "Blossom" sastāvā ir tādi ziemeļu augi kā ehinaceja, kliņģerīte, piparmētra, ugunspuķe, rudzupuķe un raudene.

'Plūkt" zīmols jau līdz šim ir izpelnījies starptautiskas atzinības par produktu inovatīvo un ilgtspējīgo ražošanas pieeju: tējā izmantotie augi tiek žāvēti, izmantojot vēja un saules enerģiju; tējas maisiņu ražošanai izmantotais materiāls ir no augu šķiedras. Tā rezultātā šie maisiņi kompostējas 30-60 dienu laikā un neizdala plastmasas daļiņas dzērienā.

Uzņēmums "Plūkt" ir ģimenes uzņēmums, ko 2017. gadā dibinājušas māte un meita - Līga Lieplapa un Māra Lieplapa.

"Plūkt" izaugsme sākās ar pirmo tējnīcu Singapūrā, taču šobrīd uzņēmuma produkcijas nozīmīgākās eksporta valstis ir ASV, Kanāda un Beļģija. Lielāko noietu veido tādi tirdzniecības kanāli kā zero waste un dizaina konceptveikali, HoReCa un e-komercija.

Seko "Delfi" arī vai vai Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!