Foto: DELFI
Reklāmās, kurās patērētāji tiek mudināti ņemt aizdevumus, būs aizliegts reklamēt bezatbildīgu aizņemšanos, proti, aicināt patērētājus ņemt kredītu, neizvērtējot tā nepieciešamību vai neatkarīgi no patērētāja finanšu stāvokļa, kā arī radot iespaidu, ka kredīta saņemšana ir bez riska vai uzskatāma par piemērotāko veidu kā atrisināt finansiālās problēmas.

Tāpat šādās reklāmās būs aizliegts piedāvāt papildus iegūt kādas preces, pakalpojumus vai citas priekšrocības, kam nav tiešas saistības ar kredīta izmantošanu vai saņemšanu, bet kas var ietekmēt patērētāja lēmumu par kredīta līguma noslēgšanu. Tas nozīmē, ka turpmāk "ātro kredītu" reklāmās būs aizliegts piedāvāt kredītņēmējiem koncertu biļetes, picas un citus labumus.

Patērētāju kreditēšanas reklāmās arī būs aizliegts ietvert informāciju par iespēju kredītu saņemt personām ar negatīvu kredītvēsturi.

Šādas izmaiņas valdības noteikumos, kas regulē patērētāju kreditēšanu, otrdien pieņēma Ministru kabinets.

Noteikumi tapuši Ekonomikas ministrijā, kas šādi cer iegrožot plaukstošo "ātro kredītu" nozari.

Valdība otrdien arī nolēma, ka komersantiem, kuri saņēmuši licences, lai nodarbotos ar "ātro kredītu" izsniegšanu, turpmāk būs divas reizes gadā jāinformē Patērētāju tiesību aizsardzības centru (PTAC) par ar patērētājiem noslēgto jauno kreditēšanas līgumu skaitu, no jauna izsniegto kredītu kopējo summu un patērētājiem izsniegto kredītu kredītportfeļa summu iepriekšējā pusgadā.

Komersantiem būs PTAC jāinformē arī par jauno kreditēšanas līgumu procentu likmi un kavēto kredītu apjomu, tostarp arī maksājumu kavējuma termiņiem.

Jāatgādina, ka tā dēvēto "ātro kredītu" nozares stingrāka regulējuma izstrādei Ekonomikas ministrija pievērsās šī gada sākumā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!