Foto: Pixabay
Pagājušajā gadā izkrāpto līdzekļu apmērs banku klientiem, pašiem apstiprinot maksājumu, sasniedz 11,1 miljonus eiro, liecina Finanšu nozares asociācijas apkopotie dati.

Savukārt krāpšanas gadījumus 3,3 miljonu eiro apjomā ir izdevies novērst.

Ņemot vērā šī brīža situāciju un aktuālās tendences, strauji un būtiski paplašinās pakalpojumu attālināta pieejamība un digitālo rīku aktīvāka izmantošana. Vienlaikus attīstās krāpnieku aktivitātes digitālajā vidē, atgādina FNA.

Pērn telefonkrāpšanas gadījumu skaits sasniedzis 3180, kopējai izkrāptai summai sasniedzot 4,9 miljonus eiro. Veikti arī 4069 mēģinājumi izkrāpt naudu, kuri novērsti.

Investīciju krāpšanas gadījumu skaits sasniedzis 1281, kuru laikā izkrāpti 4,46 miljoni eiro. Novērsto gadījumu skaits sasniedzis 1712.

Tāpat veikti 785 dažādu citu krāpšanas veidu gadījumi, kuru laikā izkrāpto 1,65 miljoni eiro. Novērsti 175 dažādi krāpšanas mēģinājumi.

Jau ziņots, ka Finanšu nozares asociācijas krāpšanas ierobežošanas darba grupa ir sagatavojusi priekšlikumus situācijas turpmākai uzlabošanai:

  • turpināt informēt sabiedrību, īpaši seniorus, krievu valodā runājošo sabiedrības daļu un jauniešus par krāpnieku aktivitātēm, lai uzlabotu iedzīvotāju prasmes atpazīt tās;
  • pastāvīgi pilnveidot noziegumu preventīvos un apkarošanas mehānismus;
  • izmantojot Finanšu izlūkošanas dienesta aizdomīgu darījumu ziņošanas sistēmas ietvaros kredītiestāžu iesniegto informāciju par krāpšanas gadījumiem un starptautiskās sadarbības mehānismus, nodrošināt saistīto gadījumu identificēšanu, izpratni par situācijas kopējo apmēru un efektīvi iznīcināt krāpnieku izveidoto tīklu;
  • nodrošināt operatīvu informācijas apmaiņu starp kredītiestādēm par personām, kuras bijušas iesaistītas krāpšanā un ar to apkalpošanu saistītajiem riskiem Noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma un proliferācijas novēršanas likuma kārtībā;
  • regulāri apkopot statistikas datus par krāpšanas gadījumiem un aktuālajām tendencēm;
  • izvērtēt krāpnieku radītos draudus nacionālajai drošībai un izstrādāt risku pārvaldīšanas plānu, paredzot konkrētus pasākumus un atbildīgās institūcijas par konkrēto pasākumu īstenošanu;
  • izvērtēt telekomunikāciju operatoru lomu telefonkrāpšanas ierobežošanā, sagatavot telekomunikāciju nozares labās prakses vadlīnijas, kā arī izvērtēt iespējas piešķirt plašākas pilnvaras Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijai;
  • atļaut kredītiestādēm noteiktu, īsu laika periodu piemērot zemākus limitus visiem klientu zibmaksājumiem;
  • sniegt nepieciešamo atbalstuValsts policijaicīņā ar organizēto noziedzību.


Finanšu nozares asociācija turpinās sadarboties ar iesaistītajām pusēm, sniedzot informāciju un citu nepieciešamo atbalstu cīņā ar organizēto noziedzību, kas izvērš krāpniecisko darbību starptautiskā mērogā.

Banka nekad nezvana vai neraksta saviem klientiem ar mērķi noskaidrot personīgo informāciju, piemēram, internetbankas lietotāja vārdu, paroli, maksājumu karšu datus.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!