Foto: Publicitātes foto

2021. gadā AAS "Balta" (PZU grupa) strādājusi ar 8,2% izaugsmi, uzņēmuma bruto parakstīto prēmiju apjomam sasniedzot līdz šim lielāko apjomu – 116 miljonus eiro.

Saskaņā ar Latvijas Apdrošinātāju asociācijas (LAA) datiem "Balta" tirgus daļa 2021. gadā pieauga par 0,5 procentpunktiem, sasniedzot 26,7%. Uzņēmums pērn strādāja ar 9,3 miljonu eiro lielu peļņu – par 39% mazāk nekā gadu iepriekš.

2021. gads pandēmijas ietekmē turpināja būt izaicinājumiem bagāts teju visās nozarēs, arī apdrošināšanā, komentē "Balta" valdes priekšsēdētājs Īans Kenedijs (Iain Kennedy), norādot, ka uzņēmums ir apmierināts ar attīstību un rezultātiem.

Pērn kopējais "Balta" klientu skaits pieaudzis par 9%. Straujākā izaugsme 2021. gadā bija ceļojumu, civiltiesiskās atbildības, īpašuma un veselības apdrošināšanas produktos.

Līdztekus klientu skaita pieaugumam 2021. gadā arī ievērojami – par 11% – pieaudzis apdrošinātāja neto piekritušo atlīdzību apjoms, sasniedzot 63,9 miljonus eiro.

"Izmaksāto atlīdzību apjoma pieaugums balstīts galvenokārt atlīdzību gadījumu skaita pieaugumā. Sava loma bijusi arī inflācijai, kas patlaban skar vairumu nozaru. Salīdzinot ar periodu pirms Covid-19, apdrošinātājiem risku līmenis ir būtiski pieaudzis, jo krietni augusi ir nenoteiktība – inflācija nes paaugstinātu risku faktiski visos galvenajos apdrošināšanas veidos, tajā skaitā īpašuma, KASKO, OCTA un veselības apdrošināšanā, kā arī civiltiesiskās atbildības, ceļojumu, garantijas un citos apdrošināšanas produktos. Tas tiešā veidā skar ikvienu, domājot ne tikai par ikdienas patēriņu, bet arī par nākotnes riskiem," klāsta Kenedijs. Kā piemēru viņš nosauc īpašuma apdrošināšanu – svarīgi ir pārliecināties, ka mājoklis ir apdrošināts ar pietiekamu apdrošinājuma summu atbilstoši šī brīža būvniecības inflācijas situācijai un prognozēm, lai nepieciešamības gadījumā ar to pietiktu pilnīgai īpašuma atjaunošanai. Par šādiem jautājumiem uzņēmums turpina informēt klientus.

Viņš prognozē, ka sarežģītā ekonomiskā situācija, ko vēl vairāk pastiprina Putina režīma iebrukuma Ukrainā nestās sekas, spēcīgi ietekmēs nozari un liks apdrošinātājiem pārdomāt savus procesus, efektivitāti un vēl jo lielāku uzmanību pievērst risku aprēķinam, tomēr nespēs strauji bremzēt augošo apdrošināšanas tirgu.

"Lai gan IKP izaugsmes prognozes ir samazinātas, makroekonomisti joprojām paredz mērenu tā kāpumu, tāpēc ceram nepieredzēt ievērojamu klientu skaita sarukumu. Tajā pašā laikā turpina pieaugt sabiedrības izpratne par riskiem un iespējām tos mazināt ar apdrošināšanas palīdzību, lai paaugstinātu savu finansiālo drošību un stabilitāti mainīgajos un neprognozējamajos laikos," ar piesardzīgu optimismu stāsta "Balta" valdes priekšsēdētājs.

Saskaņā ar "Balta" veikto aprēķinu, kas balstīts uz FKTK datiem, šī sabiedrība ir nedzīvības apdrošināšanas tirgus līderis Latvijā. 2021. gadā uzņēmuma parakstīto prēmiju apjoms bija 116 miljoni eiro. "Balta" ietilpst PZU grupā, kas ir viens no līderiem Centrālās un Austrumeiropas apdrošināšanas tirgū.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!