Foto: EPA/Scanpix/LETA

Pirmais ceturksnis pasaules lielākajiem automašīnu ražotājiem un attiecīgi to akciju cenām bija salīdzinoši labs, bet Eiropas Centrālās bankas (ECB) plāni turpināt celt procentu likmes rada bažas, ka Eiropas lielākie ražotāji saskarsies ar būtiskām problēmām atlikušajā gadā.

Autoražotāji pandēmijas laikā pieredzēja tādas pašas problēmas kā viss tehnoloģiju sektors – loģistiskas problēmas, kas izraisīja detaļu un pašu auto piegāžu kavēšanos, mikroprocesoru trūkumu, kā arī patērētājiem samazinājās vajadzība pēc automašīnām.

Piemēram, kopējā Vācijas automobiļu ražošana 2022. gada beigās samazinājās līdz 3,3 miljoniem transportlīdzekļu, salīdzinot ar gandrīz divkāršu līmeni pirms sešiem gadiem, vēsta "The Washington Post". Tur gan vainīga ne tikai pandēmija, bet arī straujais enerģijas cenu pieaugums.

Pandēmijai beidzoties, vairums no šīm problēmām atrisinājās un kompānijas spēja uzrādīt labākus peļņas rādītājus. Taču globālā cīņa ar inflāciju nu draud izraisīt jaunu nedienu vilni, jo samazinās patērētāju pirktspēja.

Gada sākums neslikts

"General Motors" un vairāki citi autoražotāji aprīlī ziņoja, ka jauno transportlīdzekļu pārdošanas apjomi gada pirmajos trīs mēnešos ir ievērojami palielinājušies, pateicoties tam, ka uzlabojās galveno komponentu piegādes un bija stabils pieprasījums gan no patērētāju, gan komerciālo klientu puses, ziņo "The New York Times".

Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu.

Lūdzu, uzgaidi!

Pielāgojam Tev piemērotāko abonēšanas piedāvājumu...

Loading...

Abonēšanas piedāvājums nav redzams? Lūdzu, izslēdz reklāmu bloķētāju vai pārlādē lapu.
Jautājumu gadījumā raksti konts@delfi.lv

Seko "Delfi" arī vai vai Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!