Foto: Pixabay
Šā gada pirmajā ceturksnī elektrisko automašīnu tirgus daļa Eiropā sasniegusi 8%, liecina Eiropas Transporta un vides federācijas aplēses.

Pandēmijas dēļ kopējie automašīnu pārdošanas apjomi ir būtiski sarukuši, taču elektroauto (pētījumā tiek iekļauti gan elektriskie auto, gan uzlādējamie hibrīdauto) pārdošanas apjomi devušies pilnīgi pretējā virzienā, kas ļāvis tiem šajā gadā, salīdzinot ar pērnā gada pirmo pusgadu, trīskāršot savu tirgus daļu Eiropas Ekonomikas zonā.

Ņemot vērā šīs tendences, paredzams, ka šajā gadā šī veida transportlīdzekļu pārdošanas apjomi dubultosies, pārdoto vienību skaitam sasniedzot miljonu, un tirgus daļai pieaugot no 3% līdz 10%, savukārt nākamajā gadā tirgus daļa varētu pieaugt līdz 15%. Taču, ja netiks pārskatīts esošais CO2 regulējums, nākamajos četros gados tirgus daļa varētu palielināties daudz lēnāk – līdz 20%, brīdina federācijas pārstāvji. .

Federācijas eksperti lēš, ka pārdošanas apjomu pieaugumu veicina stingrāku Eiropas Savienības automašīnu CO2 emisiju standartu ieviešana, kā arī videi draudzīgāku transportlīdzekļu iegādes atbalsta programmas vairākās valstīs, tostarp, Vācijā un Francijā. Savukārt Norvēģijas piemērs parāda, cik ātri spēj augt šis tirgus – 2013.gadā vien 6% no automašīnu pārdošanas apjomiem bija elektroauto, savukārt pēc pieciem gadiem – 2018. gadā – to daļa sasniedza gandrīz 50%.

"Elektroauto pārdošanas apjomi aug, pateicoties ES noteiktajiem CO2 emisiju standartiem. Nākamgad viena no septiņām Eiropā pārdotajām automašīnām būs uzlādējama. ES ražotāji ir atgriezušies elektroauto spēles laukumā, taču, ja laika periodā no 2025. līdz 2030. gadam netiks uzstādīti pietiekami ambiciozi mērķi, šis uzrāviens apsīks jau 2022. gadā," uzskata federācijas tīro transportlīdzekļu vecākā direktore Jūlija Poliščanova.

Eiropas Automašīnu ražotāju asociācijas eksperti skaidro, ka elektrisko transportlīdzekļu pārdošanas apjomus veicina valsts atbalsta shēmas, kas veidotas, lai veicinātu ekonomikas atveseļošanos pēc Covid-19 pandēmijas, taču šī tendence visdrīzāk nebūs ilgtermiņa. "Ir grūti prognozēt nākotnes ilgtermiņa izmaiņas patērētāju uzvedībā, pārorientējoties no šādas mākslīgās izaugsmes, ko veicina subsīdijas," teikts asociācijas paziņojumā.

Federācijas ekspertu apkopotā informācija liecina, ka starp ražotājiem, kas iekļāvušies noteiktajos standartos, ir tādas kompānijas kā "PSA Group", "FCA-Tesla" un "BMW Group".

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!