Foto: Pixabay
Saldumu ražotāji visā pasaulē cenšas samazināt cukura daudzumu savos produktos, tādēļ pārtikas gigants "Nestle" nolēmis savos produktos cukuru aizstāt ar kakao augļu mīkstumu, raksta "Reuters".

Kakao augļa mīkstums parasti nonāk atkritumos, taču uzņēmums uzskata, ka, to izmantojot iespējams samazināt gan cukura daudzumu produktos, gan izmesto atkritumu apjomu, kā arī uzlabot kakao audzētāju ienākumus, jo viņi nākotnē varēs pārdot ne tikai kakao pupiņas, bet arī mīksto daļu.

Kompānija jau sākusi pārdot šādus produktus, izlaižot līniju "Incoa", kuras produktu sastāvā nav cukura. Produktus iespējams iegādāties jau lielveikalos Francijā, Nīderlandē, un uzņēmums norāda, ka drīzumā sekos arī citi Eiropas tirgi.

Tiek lēsts, ka, pārdodot augļu mīkstumu, kakao audzētāji varētu palielināt savus ienākumus par 20-40%.

Tiesa gan, mīkstums nav lēts, un, kā liecina Nīderlandes tirgotāja "Albert Heijn" sniegtā informācija, "Incoa" šokolādes tāfelītes maksāt par aptuveni 50% dārgāk nekā tradicionālās melnās šokolādes tāfelītes.

"Nestle" saldumu ražošanas pārstāvis Aleksanders fon Mailots sacījis, ka, ņemot vērā, ka izmaksas liecina, ka augļu mīkstums nav piemērots cukura aizvietošanai masveida produkcijā, to var izmantot citādi, piemēram, konditorejā.

Arī kompānijas "Lindt&Spruengli" un Vācijas "Ritter Sport" tirgū laiduši ierobežota skaita kakao augļa šokolādi, kas ātri izpirkta. Abas kompānijas paziņojušas, ka plāno piedāvāt lielāko produkcijas apjomu, kad auglis būs pieejams.

Izejvielu speciālists Teds Džordžs sacījis, ka šāda tendence var veicināt Rietumāfrikas kakao sektora attīstību, jo līdz šim ieviestās iniciatīvas lielākoties orientējās uz pēc iespējas lielāka daudzuma pupiņu audzēšanu un tirgošanu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!