Foto: Reuters/Scanpix/LETA

Lai gan kādreiz miljardieris īlons Masks noraidīja domu, ka ķīniešu auto ražotājs "BYD" varētu pietuvoties "Tesla" popularitātei, kā vēsta medijs "Bloomberg", potenciāli jau tuvākajos mēnešos ķīniešu auto būs apsteidzis to.

Ķīniešu uzņēmums sevi raksturo ar frāzi "lielākais auto zīmols, kura vārdu neesi dzirdējis", kā norāda medijs, drīzumā viņiem būs jāmeklē jauns sauklis. Tiek pieņemts, ka jau šajā ceturksnī "BYD" būs pārdevis vairāk auto nekā "Tesla". "Bloomberg" dati liecina, ka šī gada trešajā ceturksnī "Tesla" pārdeva tikai par trīs ar pusi tūkstošiem vairāk auto nekā "BYD".

Te gan uzreiz jamin, ka tas lielā mērā saistīts ar iekšzemes tirgu, kur "BYD" auto ir daudz lētāki nekā "Tesla".

Tomēr nozarē, kurā joprojām dominē pazīstamāki nosaukumi, piemēram, "Toyota", "Volkswagen" un "General Motor, Ķīnas ražotāji - "BYD" un "SAIC" - sper nopietnus soļus. Ķīna tagad konkurē ar Japānu par pasaules vadošo pozīciju vieglo automašīnu eksportā. Apmēram 1,3 miljoni no 3,6 miljoniem transportlīdzekļu, kas šā gada oktobrī tika nosūtīti no valsts uz ārzemēm, bija elektriski.

"Automobiļu konkurences ainava ir mainījusies," medijam sacījusi Bridžita Makartija, Ķīnas operāciju vadītāja ieguldījumu fondā "Snow Bull Capital". Uzņēmums naudu ir ieguldījis gan "BYD", gan "Tesla".

"Tas vairs nav stāsts par automobiļu uzņēmumu lielumu un mantojumu; tas ir par ātrumu, kādā viņi var ieviest jauninājumus," saka Makartija, netiešo norādot uz "Tesla" ilglaicīgajām problēmām ar ražošanas apjomiem.

Tomēr "BYD" panākumu pamatā nenoliedzami ir cena. Proti, zīmols piedāvā virkni augstākas klases auto, kas ir lētāki par pieejamāko no "Tesla" modeļiem. Maska auto lētākie modeļi maksā ap 42 tūkstošiem Ķīnas tirgū, kamēr "BYD" piedāvā teju uz pusi lētākus auto.

Lai gan daudzi automašīnu pircēji ārpus Ķīnas joprojām nav dzirdējuši par "BYD", leģendārais investors Vorens Bafets un viņa fonds "Berkshire Hathaway" jau 2008. gadā ieguldīja aptuveni 230 miljonus ASV dolāru uzņēmumā.

Kad "Berkshire Hathaway" pagājušajā gadā sāka samazināt savu līdzdalību - "BYD" akcijas tirgojās tuvu visu laiku augstākajam līmenim -, akciju vērtība bija pieaugusi aptuveni 35 reizes.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!