Foto: AS "Gaso"
Pēc dabasgāzes tirgus atvēršanas, Latvijas gāzapgādes sistēmas sadalīšanas un jaunu uzņēmumu – pārvades un sadales sistēmas operatoru, izveides daudzi dabasgāzes lietotāji bija neziņā: pie kā vērsties, kad nepieciešama atbilde uz aktuālu jautājumu vai jāsaņem tehniskas dabas konsultācija. Vai jārunā ar paša izvēlēto dabasgāzes tirgotāju vai arī jauno sadales sistēmas operatoru (SSO) AS "Gaso"? Arī šobrīd laiku pa laikam publiskajā telpā taujā: kuros gadījumos pietiek ar tirgotāja konsultāciju, bet kad bez SSO līdzdalības neiztikt?

Kad jāvēršas pie dabasgāzes tirgotāja?

Kā uzsver AS "Gaso" valdes loceklis Joahims Hokerts, ikdienā galvenais dabasgāzes lietotāja "kontaktpunkts" ir tirgotājs, kura pārziņā ir dabasgāzes piegāžu grāmatvediskā puse, kā arī patēriņa uzskaites informācijas apkopošana un vadība.

Dabasgāzes tirgotājs atbildēs uz visiem jautājumiem, kas saistīti ar līgumu slēgšanu par dabasgāzes piegādēm, tirgotāja maiņu, piedāvātajiem tirgus produktiem, to lietošanas nosacījumiem, kā arī dažādu produktu atšķirībām un izdevīgumu tieši jūsu uzņēmumam.

Savam dabasgāzes tirgotājam jāiesniedz arī dabasgāzes uzskaites mēraparātu (skaitītāju) rādījumi, tomēr pagaidām, ja lietotājs vēlas, skaitītāja rādījumus iespējams nosūtīt arī AS "Gaso", kas parūpēsies par to nodošanu dabasgāzes tirgotājam.

Galvenais, pirms sazināties ar dabasgāzes tirgotāju, ir atcerēties, ka tas neveiks nekādas praktiskas darbības klienta objektā, tostarp nesniegs praktisku atbalstu tehnisku problēmu risināšanā!

Kad aicināt palīgā "Gaso"?

Par gāzapgādes tehnisko pusi galapatēriņa sektorā atbild AS "Gaso", kur pie speciālistiem jāvēršas gadījumos, kad nepieciešams uzdot ar gāzapgādes sistēmas ekspluatāciju, apkopi un drošību saistītus jautājumus. Tāpat, ja dabasgāzi vēl neizmantojat, bet vēlaties to darīt nākotnē, AS "Gaso" konsultēs par jūsu objekta gazifikācijas iespējām un sniegs provizorisku objekta gazifikācijas izmaksu aprēķinu.

Arī, ja nepieciešama dabasgāzes skaitītāja pārnešana vai dabasgāzes apkures katla vai plīts pieslēgšana, jārunā ar SSO.

Savukārt AS "Gaso" Avārijas dienests nāks palīgā ārkārtas situācijās – ja rodas aizdomas par dabasgāzes noplūdi vai gāzapgādes sistēmas tehniskiem bojājumiem. Avārijas dienesta uzdevums ir nodrošināt dabasgāzes sadales sistēmas avāriju, kas apdraud vai var apdraudēt cilvēku veselību, dzīvību un vidi, kā arī rada vai var radīt materiālus zaudējumus, lokalizāciju, likvidāciju un novēršanu.

Ja šķiet, ka ir radusies dabasgāzes noplūde, nepieciešams steidzami sazināties ar AS "Gaso" Avārijas dienesta zvanu centru pa tālruni 114. Vienmēr paturiet prātā – labāk piezvanīt un saņemt konsultāciju "viltus trauksmes" gadījumā nekā savlaicīgi nepaziņot par reālu avārijas situāciju!

Iespējamas dabasgāzes noplūdes gadījumā galvenais ir saglabāt mieru un nekavējoties sazināties ar AS "Gaso" Avārijas dienestu, kā arī nelietot atklātu uguni, neieslēgt elektroierīces, izvēdināt telpu, pamest to pašam un parūpēties, lai to izdara arī citi tajā esošie cilvēki.

Par dabasgāzes iekārtām un gāzesvadiem, kas atrodas lietotāja objektā, ir atbildīgs šī objekta īpašnieks: tieši viņam, nevis SSO vai komunālajiem dienestiem, ir jārūpējas par dabasgāzes iekārtu tehnisko stāvokli, apkopi, remontu un, nepieciešamības gadījumā – nomaiņu. Ņemot vērā to, ka darbības ar dabasgāzes iekārtām sevī slēpj potenciālu
risku, tās drīkst uzticēt tikai profesionāļiem – vēlams, AS "Gaso" Mācību centrā sertificētiem meistariem.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!