Foto: Publicitātes foto
Jautājums "Cik maksā SEO?" joprojām ir aktuāls starp mazajiem un vidējiem uzņēmumiem, kā arī komersantiem, kas uzņēmušies šī kanāla pārvaldību veikt pašu spēkiem. SEO optimizācija ietver virkni mainīgo faktoru, kas tiešā mērā ietekmē pakalpojuma cenu, aktivitāšu intensitāti, satura apjomu utt., taču kā uzņēmumiem spēt identificēt vēlamo investīciju apmēru, ko ieguldīt šajā kanālā? No kādām galvenajām komponentēm sastāv SEO pakalpojums? Kā pareizi noteikti SEO mērķus? Kuriem datiem pievērst īpašu uzmanību un kādām jābūt atskaitēm? Un visbeidzot – kā novērtēt to, vai SEO pakalpojums ir cenai atbilstošs? Konsultē digitālā mārketinga aģentūra "Infinitum Agency".

Ko sevī ietver SEO pakalpojums?


1. Priekšizpēte

Lai identificētu tirgus potenciālu, mājaslapas tehnisko stāvokli un provizorisko satura ikmēneša apjomu, obligāta prasība pirms citu SEO aktivitāšu uzsākšanas ir priekšizpēte. Galvenokārt uzņēmumam ir nepieciešams aptvert to, kāds ir tirgus potenciāls – kādi ir stratēģiski nozīmīgākie atslēgvārdi, kurus izmantot mājaslapas saturā un ar kādiem lietotājus "ievest" savā mājaslapā. Protams, nevaram iztikt arī bez konkurentu izvērtējuma un tehniskā audita, kura ietvaros tiek apkopoti mājaslapā veicamie uzlabojumi.

2. Tehniskais resurss (IT atbalsts)

Nereti tehnisko izmaiņu ieviešana neietilpst ikmēneša SEO aktivitātēs, taču daži no tehniskajā auditā identificētajiem punktiem nav realizējami bez IT cilvēka iesaistes. Neliels piemērs: iedomāsimies, ka tehniskā audita ietvaros esam identificējuši, ka uzņēmuma mājaslapā atrodamas vairākas iekšējās saites, kas parādās ar 404. kļūdas paziņojumu jeb mērķa lapa nav sasniedzama. Kā zināms, šādas lapas būtiski ietekmē gan atslēgvārdu pozīcijas, gan mājaslapas lietojamību, tāpēc taktiskākais solis šādā situācijā būtu deleģēt darba uzdevumu IT speciālistam, kurš parūpēsies par to, lai šīs kļūdu paziņojumu lapas tiktu pāradresētas uz aktuālām un saturam atbilstošām lapām esošajā mājaslapas struktūrā. Šis ir tikai viens no izplatītākajiem gadījumiem, kad pilnvērtīga optimizācija nav iedomājama bez tehnisko izmaiņu ieviešanas.

3. Rakstniecības resurss (copywriting)

Pat tad, ja pieņemam, ka veiksmīgi esam tikuši galā ar to, lai mājaslapa atbilstu SEO tehniskajām vadlīnijām, nākamā sastāvdaļa "veiksmīgā SEO receptē" ir regulārs un autentisks saturs. Bieži vien mājaslapas sadaļu/produktu/pakalpojumu daudzums ievērojami pārsniedz iekšējo darbinieku rakstniecības kapacitāti, nemaz nerunājot par to, ka saturam jābūt bagātīgam, unikālam un tādam, kas dod pievienoto vērtību tā lasītājiem. Reālistiski domājot – lai šādu saturu varētu izveidot, tas nav apvienojams ar citiem ikdienas pienākumiem, piemēram, projektu vadību, lietvedību, mārketingu u.c. Diemžēl lielā daļā uzņēmumu darbinieki ir spiesti pildīt "universālā kareivja" pienākumus, paralēli strādājot arī pie satura radīšanas, taču praksē tas vairākkārt pierādījis sevi kā neefektīvu pieeju. Darbs ar ārštata autoriem vai aģentūru var nodrošināt lielāku ikmēneša satura apjomu un pat gadījumos, kad uzņēmuma pārstāvētā niša ir ļoti specifiska, palīdzēt var satura aptaujas, klātienes tikšanās autoriem ar uzņēmuma darbiniekiem un citi procesi, kas ļauj autoriem labāk "sajust" uzņēmuma komunikācijas toni un biznesa specifiku. Iesakām arī uzmanīties no tādiem piedāvājumiem kā "5.00 EUR par bloga rakstu" vai "0.01 EUR par vārdu". Šādos gadījumos pastāv liela iespēja, ka no ārštata autora saņemsiet gramatiski nekorektu vai no interneta resursiem savārstītu teksta blāķi, kas nekādā mērā nebūs noderīgs jūsu lasītājiem.

4. Citi resursi

Pirms apskatām citus resursus, kas nepieciešami SEO pakalpojuma nodrošināšanai, aicinām uzņēmuma iekšienē vai potenciālajam pakalpojuma sniedzējam adresēt šādus jautājumus:

  • Vai uzņēmumam ir/būs tehniskā elastība un resursi, lai ieviestu izmaiņas pēc SEO audita?
  • Vai uzņēmumam būs iespēja nodrošināt teksta autorus ar visu nepieciešamo informāciju un iesaistīties satura radīšanas procesā/tēmu plānošanā?
  • Vai uzņēmuma esošās mājaslapas funkcionalitāte paredz jauna satura pievienošanu (vai ir bloga sadaļa)?
  • Vai paredzēts saturu publicēt arī ārpus mājaslapas, piemēram, medijos?


Papildus minētajam nevar aizmirst par speciālista darba stundām, rezultātu monitoringu un ikmēneša atskaitēm – šīs ir lietas, kas veido pakalpojuma cenu bez kuru iekļaušanas SEO optimizācijas procesā pilnvērtīga mājaslapas optimizācija nav iespējama. Ja neesat informēts par kādu no augstāk minētajām SEO pakalpojuma komponentēm līdzšinējās/potenciālās sadarbības ietvaros, jums ir tiešs pamats apšaubīt esošā/potenciālā pakalpojuma sniedzēja kompetenci.

Aicinām sazināties ar mums gadījumā, ja radies kāds jautājums, rakstot uz solution@infinitum.agency vai aizpildot kontaktformu mājaslapā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!