Foto: Raivis Vilūns
Vilcienu iepirkumiem Latvijā ir ilga un sarežģīta vēsture. Tikai 2019. gadā, pēc gara iepirkuma procesa, virknes pārsūdzību un citu ķibeļu, tika atbalstīta 32 divu jaunu elektrovilcienu iepirkums. Paredzēts, ka 2023. gadā visi vilcieni jau kursēs pa Latvijas sliedēm. Taču vēl aizvien Latvijā ir virkne neelektrificētu līniju par kurām šobrīd braukā dīzeļvilcieni. Pašlaik Latvijai ir 22 dīzeļvilcieni, bet daļa no tiem ražota vēl pagājušajā gadsimtā. Pērn tika apspriesta iespēja iepirkt jaunus vilcienus, lai aizstātu PSRS ražotos, kas savu mūžu jau ir nokalpojuši.

Taču vēl aizvien Latvijā ir virkne neelektrificētu līniju par kurām šobrīd braukā dīzeļvilcieni. Pašlaik Latvijai ir 22 dīzeļvilcieni, bet daļa no tiem ražota vēl pagājušajā gadsimtā. Pērn tika apspriesta iespēja iepirkt jaunus vilcienus, lai aizstātu PSRS ražotos, kas savu mūžu jau ir nokalpojuši.

Tomēr šogad janvārī tika paziņos, ka iepirkums izbeigts, jo Eiropas Komisijas (EK) institūcijas neatbalstīja finansējuma pārdali un tādēļ tiek meklēta jaunas, zaļajam kursam atbilstošākās alternatīvas. Nu ministrija paziņojušas, ka, lai noteiktu piemērotākos parametrus bateriju vilcienu ekspluatācijai Latvijas apstākļos, šā gada otrajā pusē plāno pasūtīt tehniski ekonomisko priekšizpēti paredzēto ieguldījumu tehnoloģisko un ekonomisko aspektu izvērtēšanai.

Šķiet, ka Latvijas pasažieri tuvākajos gados jaunus vilcienus tik drīz vēl neredzēs.

Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu.

Lūdzu, uzgaidi!

Pielāgojam Tev piemērotāko abonēšanas piedāvājumu...

Loading...

Abonēšanas piedāvājums nav redzams? Lūdzu, izslēdz reklāmu bloķētāju vai pārlādē lapu.
Jautājumu gadījumā raksti konts@delfi.lv

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!