Foto: Publicitātes foto
Pagājušā gadā interesi par e-komercijas pakalpojumiem tieši ietekmēja pandēmijas radītie ierobežojumiem – to varēja novērot gan pavasarī, gan rudenī, liecina "Luminor" bankas e-komercijas dati.

Pastiprinoties ierobežojumiem klātienes tirdzniecības vietās, "Luminor" bankā pieaudzis pieteikumu skaits tiešsaistes maksājumu saņemšanas risinājumam jeb e-komercijas savienojuma pakalpojumam, kas ļauj tirgotājiem ērtā veidā saņemt maksājumus no pircējiem interneta vidē. Noslēdzot vienu līgumu ar "Luminor" banku, uzņēmums klientu maksājumus var saņemt vienā kontā no visām lielākajām bankām Baltijā, kā arī no "Visa" vai "Mastercard" karšu lietotājiem. Par katru sekmīga maksājuma izpildi, uzņēmums nekavējoties saņem paziņojumu un var sākt pakalpojumu sniegšanu vai preču piegādi. Pakalpojumam nav ieviešanas un ikmēneša maksas. Turklāt, piesakoties līdz 30. aprīlim, pirmos trīs mēnešus pakalpojumam nav arī darījumu komisijas maksas. Sakot no 4. mēneša norēķini notiek tikai par veiksmīgu darījumu – kad uzņēmums ir saņēmis klienta maksājumu.

Tā, piemēram, 2020. gada rudenī jauno līgumu skaits pieauga par aptuveni 30 %. Noslēgto līgumu skaita kāpums īpaši bija vērojams Latvijā un Lietuvā, kas, iespējams, skaidrojams ar nedaudz stingrākiem pulcēšanās ierobežojumiem nekā Igaunijā. Arī "Luminor" pērnā gada nogalē veiktā uzņēmēju aptauja liecina, ka kopumā Latvijas uzņēmēji bijuši aktīvāki, pārorientējot biznesu uz digitālo vidi. Latvijā interneta tirdzniecību uzsācis katrs piektais, bet Lietuvā un Igaunijā – vien katrs desmitais uzņēmums. Līdz šim brīdim bankas e-komercijas savienojumam pieteikušies vairāk nekā 540 uzņēmēji Baltijā.

"Pandēmijas apstākļos uzņēmēju vēlmi mainīties un pielāgoties veicināja nepieciešamība turpināt darbu un būt sasniedzamiem saviem klientiem. Pērn pavasarī Luminor bija vieni no pirmajiem, kas uzņēmējiem uzsāka piedāvāt ērtu e-komercijas rīku, kura pieprasījumu kāpināja pandēmijas radītie pulcēšanās ierobežojumi. Galvenie kritēriji e-komercijas risinājumu sniedzēja izvēlē Baltijas valstīs saistīti ar ērtībām, cenu un uzticamību, un mēs esam gatavi sniegt uzņēmējiem visu minēto, lai atbildētu uz to vajadzībām laikā, kad mainās klientu paradumi un aug pieprasījums pēc drošas un ātras iepirkšanās," norāda Artūrs Budkēvics, Luminor e-komercijas un karšu risinājumu vadītājs.

E-komercijas darījumu skaits un apjoms turpina pieaugt

Vidējā viena darījuma summa visās Baltijas valstīs ir līdzīga, un "Luminor" dati liecina, ka, tiešsaistes veikalos pirkumu kopējā darījumu summa ir pat trīs reizes augstāka nekā klātienes tirdzniecības vietās. Tas nozīmē, ka Baltijas iedzīvotāji interneta veikalos veic vērtīgākus pirkumus.

Visvairāk darījumi interneta veikalos veikti Lietuvā, īpaši pirmssvētku un svētku laikā, kas ir aktīvākais iepirkšanās periods interneta veikalos, sasniedzot darījumu skaita rekordus. Atsevišķi uzņēmumi savu apgrozījumu spēja palielināt pat par 3000 %, nopelnot vairākus simtus tūkstošus eiro. Arī pēc svētku perioda daļai uzņēmēju pārdošanas rezultāti turpina augt, tuvojoties svētku sezonas rādītājiem. Piemēram, 2021. gada martā Baltijas valstīs veikto darījumu skaits pieaudzis līdz vairāk nekā 80 tūkstošiem, pārsniedzot 2020. gada decembra apgrozījumu par 10 %.

Vērojot e-komercijas savienojuma pielietošanu dažādās nozarēs, 2020. gadā visaktīvāk tiešsaistes tirdzniecību attīstījuši uzņēmēji, kas darbojas mazumtirdzniecības jomā. Savukārt vasarā, aktualizējoties tūrisma sezonai, e-vidē savus pakalpojumus aktīvāk realizēja viesnīcas un īstermiņa īres vietas. Taču vienlīdz labi pārdošana internetā sekmējusies grāmatu veikaliem, ēdināšanas iestādēm un tirdzniecības vietām, kuru darbību ietekmējuši ierobežojumi, piemēram, alkoholisko dzērienu tirgotājiem.

*Luminor bankas aptauja tika veikta 2020./2021. gadu mijā sadarbībā ar tirgus izpētes kompāniju Norstat, aptaujājot vairāk nekā 750 Baltijas mazo un vidējo uzņēmumu (MVU) vadītājus vai finanšu direktorus.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!