Foto: EPA/LETA

Šim gadam bija paredzēts vēstīt par aviopārvadājumu popularitātes atgriešanos, bet, kā ziņo "Bloomberg", potenciāls šķērslis šai izaugsmei ir gaisa kuģu dzinēju un rezerves daļu trūkums "Airbus" un "Boeing" lidmašīnās.

Medijs vēsta, ka iztrūkumu pastiprina fakts, ka arvien vairāk pārvadātāju lido ar jaunākās paaudzes turbīnām, kuras, lai arī ir par 20% efektīvākas, ir arī bijušas pakļautas daudz biežākiem apkopes cikliem nekā to izturīgākie priekšgājēji.

Amerikāņu "Spirit Airlines" ziņo par savu attīstības plānu aizkavēšanos un indiešu "IndiGo" cieš no lidmašīnu detaļu iztrūkuma.

Piegāžu ķēžu ierobežojumi nozarē bija jau pirms pandēmijas, un pēc tās dzinēju ražotāji ir cīnījušies ar kvalificētu mehāniķu trūkumu un sastāvdaļu trūkumu.

Jaunākie "Raytheon Technologies" un "General Electric" dzinēji ir aprīkoti ar eksotiskiem metālu sakausējumiem, pārklājumiem un kompozītmateriāliem, kas nepieciešami, lai tie darbotos augstās temperatūrās.

Aviokompānijas apgalvo, ka turbīnu komponenti nolietojas ātrāk un tiek nosūtīti uz veikalu agrāk, nekā sākotnēji paredzēts.

Savukārt konkurentu uzņēmumu detaļas esot vēl sliktākas, vēsta "Bloomberg".

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!