Foto: Pixabay
AS "Expobank" parakstījusi līgumu par līdz šim apjomīgāko refinansēšanas projektu ražošanas uzņēmumam ārpus Rīgas – refinansētas kredītsaistības 2,2 miljonu eiro apmērā Valmierā strādājošajam uzņēmumam "V.L.T.", kas ražo olu kastītes un olu transportēšanas paliktņus.

"Mēs vēlamies attīstīties, investēt jaunos produktos un diferencēt savu sortimentu," stāsta SIA "V.L.T." ražošanas vadītājs Jānis Mūrnieks.

"Vēlmei diferencēt sortimentu ir ļoti vienkāršs iemesls – šobrīd akūti trūkst izejmateriālu. Atkritumu šķirošana Latvijā, Baltijā, pat Eiropā pašlaik nespēj nodrošināt tirgus pieprasījumu un mūs ar nepieciešamo pārstrādājamā papīra daudzumu. Pēdējā gadā ļoti jūtamas ir tirgus izmaiņas saistībā ar ikdienas ierobežojumiem. Vairāk iepakojuma nonāk mazumtirdzniecībā, līdz ar to mājsaimniecībās, nevis paliek noliktavās. Šis aspekts izgaismo problēmu, ka esam vēl tālu līdz efektīvai mājsaimniecību atkritumu šķirošanai, jo iedzīvotāji papīru vienkārši izmet sadzīves atkritumos vai sadedzina, nevis šķiro un nodod otrreizējai pārstrādei," piebilst Mūrnieks.

SIA "V.L.T." dibināts 1992. gadā, uzsākot darbību kā lauksaimniecības tehnikas mazumtirgotājs. 1998. gadā uzņēmums no Somijas iekārtu ražotāja "Huhtamaki" Oy iegādājās iekārtu olu kastīšu un olu transportēšanas paliktņu ražošanai, ar to aizsākot olu iepakojuma ražošanu. Turpmākajos gados iegādātas vēl citas iekārtas, kļūstot par lielāko olu kastīšu un olu transportēšanas paliktņu ražotāju Baltijas valstīs.

Pašlaik SIA "V.L.T." ražo vairāk nekā 40 miljonus produkcijas vienību gadā, no kuriem apmēram 80% ir olu kastītes, bet 20% – olu transportēšanas paliktņi. Aptuveni 85% saražotās produkcijas tiek eksportēta uz Poliju, Lietuvu, Igauniju, Vāciju. Ražošanas galvenā izejviela – kartona iepakojums, avīzes un dažāds papīrs. Uzņēmums strādā četrās maiņās, kopumā nodarbinot līdz 50 darbiniekiem.

Kā norāda uzņēmumā, Covid-19 pandēmija strauji veicinājusi tendenci vairāk gatavot mājās, tādēļ visā pasaulē ir pieaudzis olu patēriņš, kas savukārt veicina pieprasījumu pēc olu iepakojuma. Turklāt aizvien lielāku uzmanību patērētāji pievērš pārtikas preču iepakojumam, kas sekmē to, ka olu ražotāji pakāpeniski atsakās no plastmasas olu iepakojuma un izvēlas videi draudzīgāku un otrreiz pārstrādājamu iepakojumu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!