Foto: Scanpix/Reuters
Lai gan, kā ziņo "Bloomberg" reto un ekskluzīvo automobiļu tirgū, līdzīgi kā teju visas citās nozarēs šogad, ir novēroja neliels atdzišana, nozares eksperti saka, ka tam ir maz sakara ar makroekonomiku un finanšu tirgiem.

Ekskluzīvo automašīnu tirgus, ja salīdzina ar akciju vai pavisam demokrātisko kriptovalutu tirgu, vēl aizvien ir pieejams faktiski tikai turīgākajiem. Iekārojamākie auto, kas bieži vien tiek iegādāti kā mākslas objekti, nevis transporta līdzekļi, maksā miljonos.

“Bloomberg” iztaujātais izsoļu nama “RM Sotheby’s” pārstāvis Braiens Madsens saka, ka šajā rudenī vēl aizvien saglabājas spēcīga interese par automašīnām, kas ir ražotas pirms Otrā Pasaules kara. Nesenā izsolē, kur tika pārdoti šādi auto, faktiski visi arī izpārdoti.

Arī ar klasisko auto tirgu visbiežāk asociētie pagājušā gadsimta vidus itāļu dizainētie sporta auto vēl aizvien interesē bagātos kolekcionārus. "Piemēram, Ferrari ir diezgan stabila vērtība," saka “Mecum Auctions” izpilddirektors Deivs Magers, “Es nedomāju, ka ekonomikai ir tāda ietekme uz konkrētu zīmolu. Pēdējos 22 mēnešos nenoteiktība dažos aspektos ir mudinājusi cilvēkus pirkt lietas tagad, nevis vēlāk.” 1937. gada “Bugatti Type 57SC Atalante” nule kā pārdots par 10 million dolāru.

"Ņemot vērā eiro un ASV dolāra paritāti pirmo reizi 20 gadu laikā, Eiropas pircējiem ir bijis grūtāk iekļūt tirgos ārpus eiro zonas," saka Madsens. “RM Sotheby’s ir trīs gaidāmās izsoles Eiropā un trīs izsoles Amerikas Savienotajās Valstīs. Ņemot vērā, ka šie pārdošanas apjomi notiek vietējos tirgos, Šveicē, Vācijā un Apvienotajā Karalistē, mēs uzskatām, ka katrs vietējais tirgus ir pienācīgi aizsargāts no šīm sekām.”

Tomēr nav tā, ka tiek pirkts viss – pēdējā gadā ir ievērojami aprimis vidējo dārgo auto tirgus. Proti, piemēram, nesenā izsolē 400 tūkstošu vērtais 2003. gada “BMW Z8“ netika pārdots, tāpat arī 1967. gada “Jaguar E-Type” nesasniedza iecerētos 150 tūkstošu atzīmi. Arī desmitos tūkstošu mērāmo relatīvi reto auto tirgus ir piestājis un klasisko 1968. “Chevrolet Impala” par 22 tūkstošiem neizdevās pārdot.

“Kādu laiku šķita, ka pircēji bezjēgā iegādājas visu, kas viņiem pieejams,” saka portāla “Classic.com” vadītājs Huans Djego Kalle, norādot, ka šobrīd tirgus sāk nomierināties, uzsverot, ka tā ir laba zīme, kas stabilizē tirgu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!