'airBaltic' 'Bombardier' laineru vietā varētu tikt pie akcionāra lobētām lidmašīnām
Foto: F64

Latvijas lidsabiedrības "airBaltic" akcionāru līgumā paredzot mazākuma akcionāra tiesības neakceptēt flotres nomaiņas darbības, finanšu investoram Ralfam Dīteram Montāgam Girmesam būtu galavārds tajā, cik, kādas lidmašīnas un no kā valsts aviosabiedrība turpmāk pirktu, ceturtdien vēstī žurnāls "Ir", atsaucoties uz tā rīcībā esošo informāciju.

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

Montāgs-Girmess iepriekš bijis iesaistīts darījumos ar Krievijas lidmašīnu "Sukhoi Superjet" realizēšanu, tāpēc mazākuma akcionārs varētu izmantot savas tiesības ar mērķi panākt "Sukhoi" lidmašīnu pārdošanu Latvijas aviosabiedrībai. "Pie šāda scenārija 52 miljonu eiro "iešprice" lidsabiedrībā nevis tiktu izmantota jau nolīgto "Bombardier" laineru iegādei, bet drīz vien aizplūstu tālāk pie mazākuma akcionāra lobēta jauna piegādātāja, kura lidmašīnas citādi "airBaltic" varbūt nemaz negrasītos pirkt," raksta žurnāls, iezīmējot vienu no riskiem, kāpēc Ministru prezidentei Laimdotai Straujumai (V) šķiet nepieņemams viņas vadītās valdības lēmums.

Žurnāls raksta, ka "Sukhoi" lidmašīnas izmanto reģionālajiem pārlidojumiem, un patlaban neviena no lielajām Eiropas aviokompānijām tās neizmantojot. Tādējādi varētu rasties grūtības ar šo lidmašīnu rezerves daļu piegādi. Populārajiem lidmašīnu modeļiem – "Boeing" un "Airbus" - rezerves daļas pieejamas servisos visās lielākajās Eiropas lidostās, bet "Sukhoi" to nav.

"Attiecīgi, ja laikus nav pieejamas rezerves daļas, lidmašīnas nevar lidot, ja nevar lidot – nav ekonomiski izdevīgas. "Sukhoi" lidmašīnas paraudzētas 100 pasažieriem tuviem pārlidojumiem, atbilstoši pašreizējam "airBaltic" flotes atjaunošanas plānam uzņēmumam nepieciešamas piecas šādas tipa lidmašīnas, taču nevar izslēgt, ka plāns vēl tiek koriģēts, un tādā gadījumā šo lidmašīnu skaits varētu pieaugt," raksta "Ir".

Kā vēl vienu iemeslu žurnāls min to, ka pagājušo otrdien valdība tikusi faktiski piespiesta izšķirties starp diviem variantiem – par piedāvātā investora piesaisti vai "airBaltic" finanšu grūtībām jau vistuvākajā laikā. "Uzņēmuma pašu kapitāls ir negatīvs 170 miljonu eiro apmērā, tāpēc tas šobrīd nespēj aizņemties naudu kriedītiestādēs, līdz ar to klupšanas akmens var izrādīties jebkurš savlaicīgi nesamaksāts rēķins," raksta "Ir".

"Pamatā papildu finanšu injekcijas nepieciešamas norēķiniem saistībā ar 13 jaunām "Bombardier CS300" sērijas lidmašīnām, kuru piegādes termiņš tuvojas un maksājumu summas pieaug. Tomēr tas nav viss, papildu līdzekļi nepieciešami arī dažu citu maksājumu veikšanai – vairāk nekā desmit miljonu eiro apmērā," vēstī žurnāls.

Seko "Delfi" arī Instagram vai Telegram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!
Lasi vēl
 
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.