Akumulatoru bateriju elektrovilcienus gatavi piegādāt trīs kandidāti
Foto: Pixabay

Noslēdzies atklāta konkursa pirmā kārta par jaunu pasažieru pārvadāšanai paredzētu akumulatoru bateriju elektrovilcienu piegādi. Konkursā pieteicās trīs kandidāti – "Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles S.A.", personu apvienība "Škoda Transportation a.s. – Škoda Vagonka a.s." un "Stadler Polska Sp. z o.o.".

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

Plānots, ka jaunie vilcieni tiks piegādāti līdz 2026. gada beigām un kursēs līnijā Bolderāja–Sigulda, tādējādi būtiski uzlabojot pārvietošanās iespējas Rīgā un Pierīgā.

Atklāts konkurss par deviņu jaunu akumulatoru bateriju elektrovilcienu piegādi tika izsludināts šā gada 13. aprīlī. Pirmajā iepirkumu kārtā paredzēts atlasīt kandidātus, kas varētu nodrošināt jauno vilcienu piegādi. Savukārt detalizētas sarunas par iepirkuma cenu un citiem apstākļiem, kas var ietekmēt vilcienu piegādi, notiks otrajā iepirkuma kārtā. Plānots, ka otrā iepirkuma kārta tiks izsludināta rudenī.

Saskaņā ar Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma plānu Latvijā tiek pakāpeniski veikta Rīgas metropoles areāla sabiedriskā transporta maršruta tīkla reforma, attīstot pasažieru satiksmi dzelzceļa līnijā Rīga–Bolderāja (perspektīvā līdz Daugavgrīvai) un Rīga–Sigulda, pārvadājumus šajās līnijās nodrošinot ar bateriju vilcieniem. Plānots, ka sākotnēji tiks iegādāti deviņi bateriju vilcieni, tomēr iepirkuma dokumentācijā ir paredzēta iespēja papildu finanšu iespēju rašanas gadījumā palielināt vilcienu apjomu vēl līdz pat septiņiem jauniem vilcieniem.

"Šis ir svarīgs solis Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma plānā paredzēto saistību izpildei un ceļš uz videi draudzīgu un integrētu sabiedrisko transportu. Lai gan sākotnēji bateriju vilcienus tiek plānots izmantot divās dzelzceļa līnijās – Rīga–Bolderāja un Rīga– Sigulda –, Autotransporta direkcija perspektīvā saredz iespēju paplašināt dzelzceļa līniju skaitu, kurās pakalpojums tiks sniegts ar videi draudzīgiem un mūsdienīgiem bateriju elektrovilcieniem," norāda Autotransporta direkcijas valdes priekšsēdētājs Kristiāns Godiņš.

Finansējums vismaz septiņu vilcienu iegādei tiks piesaistīts no Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna, bet divu vilcienu iegāde tiks līdzfinansēta no Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. finansējuma, tai skaitā Kohēzijas fonda finansējuma.

Autotransporta direkcija ir vienotas valsts politikas realizētāja starptautisko pārvadājumu jomā, autotransporta komercpārvadājumu uzņēmējdarbības licencēšanā, kā arī sabiedriskā transporta plānošanā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai Telegram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!
Lasi vēl
 
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.