Ar mērķi izmantot 100% atjaunojamo enerģiju 'Rail Baltica' uzsāk energoapgādes apakšsistēmas izstrādi
Foto: Publicitātes attēli

"Rail Baltica" kopuzņēmums "RB Rail" apstiprinājis inženierpakalpojumu sniedzējus dzelzceļa sistēmu elektroapgādes apakšsistēmu ieviešanai. Starptautiskā publiskā iepirkuma ietvaros, kuru organizēja "RB Rail", 23. aprīlī parakstīts līgums ar uzņēmumu apvienību, ko veido "DB Engineering & Consulting" GmbH, "IDOM Consulting, Engineering, Architecture" S.A.U. un "Italferr" S.p.A.

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

Kopējā līguma summa veido 23,2 miljonus eiro.

"Šis ir nozīmīgs "Rail Baltica" globālā projekta atskaites punkts," komentē "RB Rail" Tehniskais direktors un valdes loceklis Marks Filipe el Bezs. "Līdz ar šī līguma parakstīšanu mēs uzsākam darbu pie viena no vissarežģītākajiem dzelzceļa elektrifikācijas projektiem Eiropā. Standarta ātrgaitas vilcienu elektrifikācijas projektu garums mēdz sasniegt 300km, kamēr "Rail Baltica" projekta ietvaros mēs nodrošināsim elektroapgādi 870km garai ātrgaitas dzelzceļa līnijai. "Rail Baltica" energoapgādes apakšsistēmas izstrāde vienotā veidā mums ļaus pilnībā nodrošināt drošības un savienojamības prasības, kā arī maksimāli izmantot visas mēroga ekonomijas sniegtās priekšrocības," viņš skaidro.

Dzelzceļa sistēmu elektroapgādes apakšsistēmas izstrādes projekta ietvaros tiks veikti vairāki tehniski ekonomiskie pētījumi, lai sagatavotos energoapgādes sistēmu projektēšanas un būvniecības publiskajiem iepirkumiem. Vēlāk, uzsākot projekta īstenošanas fāzi, dzelzceļa sistēmu elektroapgādes inženieri darbosies kā FIDIC inženieris, uzraugot projektēšanas un būvniecības procesu, koordinējot pārbaudes un nodošanu ekspluatācijā līdz defektu novēršanas perioda beigām

Galvenās elektroapgādes apakšsistēmas projekta darbības jomas, ietver šādas komponentes: augstsprieguma pārvades līnijas dzelzceļa vilces apakšstaciju pieslēgšanai pie publiskajiem augstsprieguma elektrotīkliem, dzelzceļa vilces apakšstacijas, gaisvadu kontakttīkla sistēma un enerģijas vadības komandu sistēma.

Jau pāris gadus un pat pirms Eiropas Zaļā kursa "Rail Baltica" projekta īstenotāji ir apsprieduši ātrgaitas vilciena līniju ietekmi uz vidi, īpaši domājot par enerģijas izmantošanu vilciena kustības nodrošināšanai, informē "RB Rail".

"Esam apņēmušies izmantot 100% atjaunojamo enerģiju "Rail Baltica" ātrgaitas vilciena darbināšanai. Šis ir nozīmīgs solis, kas atbalsta mūsu mērķi – veidot "Rail Baltica" globālo projektu ar ilgtspējīgiem un videi draudzīgiem risinājumiem. Efektīva atjaunojamās enerģijas izmantošana, lai darbinātu "Rail Baltica" ātrgaitas vilcienus, ir galvenais elements, kas dzelzceļa transportu padara par videi draudzīgu un drošu alternatīvu ceļu un gaisa transportam Baltijas valstīs. Mēs ceram uz produktīvu sadarbību ar attiecīgajām Baltijas valstu institūcijām šī vērienīgā mērķa sasniegšanai," saka "RB Rail" Sistēmu un ekspluatācijas departamenta vadītājs Žans-Marks Bedmārs.

Seko "Delfi" arī Instagram vai Telegram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!

Tags

RB Rail Baltija Eiropa Enerģētika Rail Baltica
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form