'ATU Duty Free' iegulda teju 100 tūkstošus eiro jaunās tirdzniecības vietās lidostā
Foto: Publicitātes foto

Mazumtirdzniecības uzņēmums "ATU Duty Free" lidostā "Rīga" izveido divas jaunas tirdzniecības vietas un paplašina Latvijā ražoto preču un produktu pārstāvniecību.

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

2020. gadā "ATU Duty Free" Latvijā guva 32% no 2019. gada ienākumu apjoma. Savukārt 2021. gada pirmā ceturkšņa ienākumi pielīdzināmi 13% no 2019. gada sākuma rezultātiem. Tomēr uzņēmums pakāpeniski pielāgojas jaunajiem apstākļiem, sadarbojas ar lidostu, aviokompāniju "airBaltic" un citām aviācijas organizācijām, un turpina attīstību. Divu jaunu tirdzniecības vietu izveidošanai Rīgas lidostā ieguldīti 97 tūkst. eiro. 5. maijā atklāta jauna tirdzniecības vieta "Roots of Latvia", renovētās telpās durvis vēra "Fashion & Accessories", bet darbību atjaunoja "Victoria's Secret".

Uzņēmums atgādina, ka 2020. gadā lidostu "Rīga" apmeklēja par 74,2% mazāk pasažieru, nekā iepriekšējā gadā. Samazinājies arī apkalpoto lidojumu skaits. Šie rādītāji ievērojami ietekmēja ne vien aviokompānijas, bet arī "ATU Duty Free".

Lai stabilizētu darbību 2020. gadā, "ATU Duty Free" Latvijā teju par trešdaļu samazināja kopējās darbības izmaksas. Uzņēmums izmantoja valsts palīdzību, tostarp dīkstāves pabalstus un atbalstu algu subsīdijai darbiniekiem. "Lai arī tas nesedza visus zaudējumus, šis atbalsts mums palīdzēja kontrolēt finanšu plūsmu šajos sarežģītajos apstākļos," atzīst "ATU Duty Free" ģenerāldirektors Ersans Ardžans (Ersan Arcan). Viņš arī izteica pateicību lidostai par atbalstu, ļaujot tajā esošajiem uzņēmumiem atgūties un turpināt darbību.

Kopumā "ATU Duty Free" lidostā "Rīga" tirdzniecības vietās strādā 119 darbinieki. Pieminētajās tirdzniecības vietās no esošās komandas piesaistīs 16 cilvēkus.

Pašlaik redzam, ka spēcīgāks ir īso aviācijas pārvadājumu segments, jo cilvēki tā jūtas drošāk,” “ATU Duty Free” ģenerāldirektors Ersans Ardžans

Vērtējot aviācijas industrijas atkopšanās iespējas, Ardžans uzsver, ka šī ir globāla krīze un pēc viņa ieskatiem atgūšanās visā pasaulē būs krietni ilgāka un lēnāka nekā pēc jebkuras citas iepriekšējās krīzes.

"Aviācija un tūrisms ir sevišķi trauslā pozīcijā. Lai nozare atkal sāktu augt, līdztekus lidojumu un pasažieru skaita atjaunošanai ir svarīgi arī citi elementi. Pirmkārt, iekšējā tirgus un ekonomikas stabilitāte, jo tas ļauj aviosabiedrībām saglabāt flotes. Otrkārt, gaisa pārvadājumu pieprasījuma atjaunošanās. Tas ir atkarīgs ne tikai no valstu ierobežojumiem, bet arī vēlmes ceļot. Pašlaik redzam, ka spēcīgāks ir īso aviācijas pārvadājumu segments, jo cilvēki tā jūtas drošāk," skaidro Ardžans.

ATU gadījumā izaugsmi ietekmē arī diasporas ceļošanas iespējas, piemēram, Turcijā, Maķedonijā, Gruzijā un Tunisijā.

Treškārt, būtisks faktors aviācijas un tūrisma nozares atdzimšanai ir vakcinācijas līmenis. "Manuprāt, vakcinācijas līmenim sasniedzot 70-80% sabiedrības, atjaunošanās kļūs straujāka," spriež uzņēmuma vadītājs. Nozares atjaunošanās nebūs visā pasaulē vienāda, taču viņš ir pārliecināts, ka lidosta "Rīga" būs viena no tām lidostām, kas atjaunos darbību pilnībā salīdzinoši ātri. Vēl būs jārēķinās ar gana ilgu pārejas periodu, jo pasažieri noteikti būs piesardzīgāki lidostu termināļos un, visticamāk, saglabāsies augsts stresa līmenis vēl kādu brīdi.

Seko "Delfi" arī Instagram vai Telegram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!

Tags

Aviācija airBaltic Starptautiskā lidosta Rīga
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form